Levering
Frakt og levering
Hos Jollyroom får du fri frakt når du bestiller varer for 1000 kr eller mer – forutsatt at varene sendes som varebrev eller postpakke til nærmeste postkontor med PostNord.
Når varen har forlatt vårt lager overgår leveringsansvaret til fraktselskapet som skal levere bestillingen din innen lovet tid. Jollyroom kan ikke gi noen leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager da du la inn bestillingen din, eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen når deg, kan bli lengre enn det som oppgis som normalt for det valgte fraktalternativet, om transportøren selv forårsaker en forsinkelse.
Ettersom vi har flere lager kan det hende at bestillingen din sendes som flere leveranser. Deler av bestillingen din kan altså sendes fra ett lager, og resten fra et annet. Om bestillingen din sendes fra forskjellige lager, prøver vi å sørge for at alle varer leveres omtrent samtidig.
Når vi har sendt bestillingen din, får du en leveransebekreftelse med et kollinummer eller en sporingslenke til e-postadressen. Hvis pakken din sendes som flere leveranser, får du også flere leveransebereftelser. Bruk kollinummeret eller sporingslenken til å spore leveransen din.
Leveringstid
Leveringstiden baseres på artiklene i handlekurven, postnummeret ditt og den fraktmetoden du har valgt. I kassen finner du en beregnet leveringstid for akkurat din bestilling. Denne informasjonen finner du deretter i ordrebekreftelsen din når kjøpet er gjennomført.
Leveringsmåte
Levering av bestilte varer skjer via de ulike leveransealternativene nedenfor.
Jollyroom leverer ikke til Svalbard.
Varebrev
Levering hjem til postkassen – PostNord (49 kr)
Ved mindre forsendelser av enkeltprodukter som veier under 2 kg, leveres varebrevet hjem til postkassen din. Hvis forsendelsen er for stor for postkassen din, settes den utenfor døren din eller i en pose ved postkassen. Du trenger ikke å være hjemme for å ta imot leveringen din, den leveres uten kvittering.
Merk: Leveringsansvaret opphører når forsendelsen er levert i postkasse eller utenfor dør.
Jollyroom tilbyr fri frakt med varebrev når du har bestilt varer for 1000 kr eller mer.
Postpakke
Levering til hentested – PostNord (79 kr)
Forsendelsen ankommer ditt nærmeste PostNord-hentested, f.eks. en lokal matbutikk. Du vil motta en SMS med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 7 dager, sendes den i retur til oss.
Jollyroom tilbyr fri frakt til hentested når du har bestilt varer for 1000 kr eller mer.
Pakkeautomat
Levering til pakkeautomat – PostNord (79 kr)
Forsendelsen leveres til hvilken som helst pakkeautomat i nærheten av deg. Dersom pakken ikke kan leveres til den valgte automaten, sendes den til nærmeste utleveringssted. Du vil motta en SMS med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Pakken må hentes innen 7 dager for å unngå at den returneres til oss.
Hjemlevering
Levering på døren – PostNord (129 kr)
Levering skjer på valgfri hverdag (ikke røde). Leveringen gjøres til ytterdøren om du har enebolig, og til porten om du bor i leilighet. PostNord kontakter deg for å avtale utkjøring. På de fleste steder kan man velge enten dag- eller kveldstid, men på visse steder kan man kun velge én av delene. For å kontrollere hva som gjelder der du bor, kontakt PostNord på tlf. +4798709300.
Levering på døren – Porterbuddy (109 kr)
Leveringen gjøres til ytterdøren om du har enebolig, og til porten om du bor i leilighet. En e-post eller SMS med sporingslenke sendes ut, hvor du kan følge pakken din. Du velger selv et leveringstidspunkt som passer deg. Merk at du bare kan velge «ledige» tider, og at levering kan skje tidligst 48 timer etter at du la inn bestillingen din. Hvis du vil ha pakken levert senere enn 48 timer etter at du la inn bestillingen, kan du selvsagt velge slike tidspunkter også. Porterbuddys levering er ikke tilgjengelig på alle postnummer. Du kan se i kassen om Porterbuddy leverer hjem til deg. Hvis du ikke er hjemme, kan du velge kontaktløs levering. Budet tar da bilde av hvor hen la pakken, slik at du kan finne den.
Levering på pall
Levering til tomt – PostNord (fra 599 kr)
Leveringen gjøres til tomtegrensen om du har enebolig, og til porten om du bor i leilighet. Bestillinger som overstiger 31,5 kg eller har en omkrets på over 300 cm, kan ikke leveres til et PostNord-hentested, men leveres hjem til deg til en fraktkostnad. Kostnaden avhenger av hvilken sone du bor i. Tabellen nedenfor viser prisen på leveringen, avhengig av sone og pakkens vekt.
PostNord kontakter deg for å avtale utkjøring. På de fleste steder kan man velge enten dag- eller kveldstid, men på visse steder kan man kun velge én av delene. For å kontrollere hva som gjelder der du bor, kontakt PostNord på tlf. +4798709300.
Sone | Postnummer | Pris under 500kg | Pris over 500kg |
1 |
0000 - 6999
|
599 | 799 |
2 |
7000 - 9499*
|
799 | 999 |
3 |
9500 - 9999
|
1199 | 999 |
*Dessverre tilbyr vi ikke levering til 8099 og 9170-9179.
Ekspresshåndtering
Levering til hentested – PostNord (129 kr)
Ekspresshåndtering innebærer at vi er ekstra raske til å håndtere og sende av sted pakken din fra lageret vårt. Bestill før kl. 12:00 på en hverdag, og motta leveringen innen ca. 2 hverdager. Gjelder for postnummer 0001-2300 og 3000-3200.
Levering direkte fra leverandør
Noen av produktene våre sendes direkte fra leverandørens lager istedenfor vårt eget. Når du kjøper et produkt som sendes fra leverandørens lager, vil du motta en ordrebekreftelse fra Jollyroom og en leveringsbekreftelse med en sporingslenke fra leverandøren.
Transportansvar
Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss, er det vi som er ansvarlige. Jollyroom er imidlertid ikke ansvarlige for varer som leveres med PostNords Hjemlevering-tjeneste eller for pakker som leveres uten kvittering, hvor du har valgt dette som leveringsmåte.
Ved eventuell retur til oss, er du som kunde ansvarlig for at varen returneres korrekt i henhold til våre returvilkår. Du er ansvarlig for det køpte produktet ditt (inklusive skader som påføres produktet) helt fram til du har levert varen til transportøren som skal returnere produktet til oss.
Transportskader
Hvis produktet er skadet når du tar mottar det, bør dette rapporteres til Jollyrooms kundeservice så fort som mulig. For at vi skal kunne reklamere skaden mot vår transportør, må vi melde fra om transportskaden til dem innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig i dette tidsrommet. Dette gjelder både synlige og usynlige transportskader, så det er viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt, så snart som mulig etter at du har mottatt det.
Dersom skaden er synlig, er det enklest om du sier ifra til sjåføren når du tar imot pakken. Husk alltid å ta vare på emballasjen, slik at reklamasjonen kan håndteres korrekt.
Hvis du mottar en pakke du ikke har bestilt, bør Jollyroom informeres om dette så snart som mulig.
Jollyroom hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur på feilaktige/skadede pakker – kostnadsfritt.
Uavhentede bestillinger
Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspederingskostnader osv.). Derfor tar vi en avgift på 349 kr dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på hentestedet i 7 dager, før den returneres til oss. Merk derfor: Om du angrer et kjøp og vil returnere varen, må du først kontakte vår kundeservice, som hjelper deg med en retur av pakken.
Leveranseforsinkelse
Du har rett til å heve kjøpet ditt uten ekstra kostnad ved eventuell forsinkelse i forhold til lovet leveringstidspunkt.