Kundeservice

Angrerett, retur og garanti

Hvis du ikke er 100 % fornøyd med kjøpet ditt, kan du enkelt sende varen tilbake til oss og få pengene tilbake. Du har angrerett i 14 dager, fra den dagen du mottar varen din, og åpent kjøp i 365 dager.

OBS! Hvis du har mottatt et skadet produkt, skal du ikke sende den i retur. Kontakt i stedet kundeservice for å gjøre en reklamasjon. Les mer nedenfor om hva som gjelder for reklamasjoner.

14 dagers angrerett

Når du handler hos Jollyroom, har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Angrefristen vil løpe fra den dagen du eller noen på dine vegne mottar produktet.

Angreretten gjelder ikke for varer som er produsert etter dine egne instruksjoner, eller som på andre måter er tilpasset etter dine ønsker. Angreretten gjelder heller ikke for produkter som av helse- og hygienemessige årsaker ikke kan selges på nytt hvis forseglingen er åpnet. Dersom en vare er plombert eller forseglet på annen måte, må du ikke bryte forseglingen om du vil benytte deg av angreretten.

Hvis du vil utøve din angrerett, skal du følge instruksjonene som oppgis her. Dersom du ikke vil benytte alternativet ovenfor, kan du bruke Regjeringens standardblankett for utøving av angrerett, som du finner her

Ved bruk av angreretten betaler du returfrakten. Produktet må returneres innen 14 dager, regnet fra den datoen da varsel om bruk av angreretten ble gitt til Jollyroom. Varen skal sendes godt innpakket og i god stand. Dersom varen ikke returneres i akseptabel tilstand, har Jollyroom rett til å foreta et forringelsesfradrag. Du kan lese mer om dette her.

Hygieneprodukter
Angreretten gjelder ikke produkter som ikke kan selges på nytt av helse- eller hygienemessige årsaker. Dette omfatter for eksempel brystpumper, maskiner til morsmelkerstatning, kosmetiske produkter, undertøy etc. Angreretten gjelder heller ikke for produkter med begrenset holdbarhet, som raskt kan forverres eller bli for gamle, og produkter som klassifiseres som ferskvarer. Unntak gis ved retur av amme-BH, der man har prøvd produktet med ammeinnlegg.

Produkter i ødelagt tilstand
Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å foreta et prisfradrag motsvarende verditapet som oppsto i forbindelse med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke kan returneres i uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kundeservice, som bedømmer om en retur kan gjennomføres. Hvis varens originalemballasje er skadet eller mangler vil det skje en verdiminskning, som vurderes fra sak til sak.

365 dagers returrett

Når du handler hos Jollyroom har du rett til å returnere et uåpnet produkt innen 365 dager og få produktkostnaden tilbakebetalt.

Åpent kjøp gir deg rett til å sende en vare tilbake inntil 365 dager etter ditt kjøp, så lenge produktet ikke er skadet og ligger i uåpnet originalemballasje. Produkter uten emballasje kan også returneres innen 365 dager, så lenge alle etiketter, klistremerker etc. er intakte og fortsatt sitter fast på produktet. Varen må returneres i samme tilstand som du da du mottok den, og den må ikke være brukt.

Du er selv forpliktet til å betale kostnaden for returfrakten dersom du hevder din rett til åpent kjøp.

Slik returnerer du en vare

Nedenfor finner du instruksjoner om hvordan du returnerer dine kjøpte produkter, for å gjøre angreretten eller din rett til åpent kjøp gjeldende.

PostNord 
Slik gjør du en retur:

  1. Kontakt vår kundeserviceavdeling for å få en returseddel. 
  2. Legg varen du vil returnere tilbake i originalforpakningen. Forsegle pakken nøye.
  3. Fest returfraktseddelen over den famle fraktseddelen.
  4. Lever pakken til et PostNord-utleveringssted, eller kontakt vår kundeserviceavdeling, slik at vi kan bestille opphenting av pakken av PostNord. Ta vare på kvitteringen som returbevis.

Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken.

Returavgift 

Følgende returavgifter debiteres når du gjør angreretten eller din rett til åpent kjøp gjeldene:

  • Klær og sko – 49 kr
  • Øvrig smått og mellomstort gods (pakker med vekt under 20 kg) – 99 kr
  • Klumpgods (pakker over 20 kg) – 249 kr
  • Øvrig gods (varer levert på pall) – 399 kr

Om du vil returnere flere produkter, som for eksempel klær og en trampoline (dvs. en vare over 20 kg), er det alltid den dyreste returavgiften som skal debiteres.

Det er du som kunde som har ansvaret for at dine returvarer leveres til den valgte transportøren på riktig måte. Noter derfor ned pakkens kolli-ID når du sender den fra valgt utleveringssted, og be om kvittering hvis du ikke får en.

Returfraktkostnaden trekkes automatisk fra tilbakebetalingsbeløpet ditt. Hvis du angrer kjøpet ditt og vil returnere hele din ordre, må du kontakte kundeservice innen 14 dager etter at du eller noen på dine vegne har mottatt ordren og informere om at du vil angre kjøpet ditt. Dersom du valgte det billigste fraktalternativet da du handlet, får du også fraktkostnaden du betalte ved kjøpstilfellet tilbakebetalt. Hvis du returnerer deler av ordren din, eller du ikke kontakter oss før det har gått 14 dager, får du ikke tilbakebetalt fraktkostnaden. Dersom du har en ubetalt faktura for ordren din, er det viktig at du selv flytter fram forfallsdatoen. Dette kan du gjøre på Klarna.no, eller ved å ringe Klarna på 21 01 89 91.

Hvis du ønsker å nekte mottakelse av pakken din, må du kontakte vår kundeservice før dette gjøres, for ikke å bli debitert avgiften for ikke avhentet pakke.

Om varen din er skadet, om du ikke har mottatt din returseddel eller om du har andre spørsmål, kan du alltid kontakte oss via vår kundeserviceportal.

Slik bytter du en vare

Hvis du ønsker å bytte varen din til en annen størrelse, farge eller modell, skal du returnere varen i henhold til instruksjonene ovenfor og legge inn en ny bestilling på de varene du ønsker. Når vi har håndtert din retur, får du pengene tilbake minus returfrakt. Se returvilkår og priser på returfrakt ovenfor.

Dersom du ved kjøpstilfellet har benyttet deg av en rabattkode, mengderabatt eller liknende, må du kontakte kundeservice for å få kompensasjon, slik at du kan bestille på nytt.

Reklamasjon 

Når du handler hos Jollyroom har du ett års garanti på alle produkter, og to til fem års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. 

Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil, det vil si feil som fantes på produktet ved levering. Fabrikasjonsfeil skal framvises for og konstateres av Jollyroom, for at produktgarantien skal gjelde. Produktgarantien innebærer at du, avhengig av situasjonen, kan bli tilbudt en kostnadsfri reparasjon, et nytt produkt eller redusering av den opprinnelige prisen. Produktgarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.

Om du vil gjøre en reklamasjon og/eller gjøre produktgarantien gjeldende, vennligst kontakt vår kundeservice via vår kundeserviceportal. Du vil da bli bedt om å sende oss en beskrivelse av produktets feil samt bildemateriale som tydelig beviser feilen, slik at vi kan hjelpe deg videre i prosessen. Eventuell refusjon vil skje så fort som mulig etter at vi har mottatt og registrert det defekte produktet på lageret vårt.

Jollyroom vil selvfølgelig betale kostnadene for returfrakten dersom du hevder produktgarantien eller reklamasjonsretten.

Prisløfte

Handle med prisløfte og få råd til mer moro med familien! Vi arbeider aktivt for at du skal kunne handle til lave priser hos Jollyroom. Finner du et produkt billigere i en annen butikk, eller på vår egen nettside, matcher vi prisen i henhold til betingelsene nedenfor.

Prisløfte mot konkurrenter: 

  • Prisløftet gjelder for produkter i alle fysiske butikker og nettbutikker som er registrerte i Norge.
  • Du kan påberope deg prisløftet innen syv dager etter at du gjennomførte kjøpet ditt, eller før du legger inn din ordre hos oss.
  • Prisen på produktet du sammenligner med må være gyldig den dagen du sender inn søknaden eller opptil syv dager fra datoen du fullførte kjøpet.
  • Enkelte varemerker og produkter selges eksklusivt hos Jollyroom – se neste punkt for prisløfte på vår egen hjemmeside.

Prisløfte mot Jollyroom.no: 

  • Prisløftet gjelder også på Jollyrooms hjemmeside. Vi betaler gjerne prisforskjellen, dersom vi har senket prisen på produktet etter at du gjennomførte kjøpet ditt.
  • Prisløftet er gyldig hvis prisen på produktet du kjøpte senkes på hjemmesiden vår opptil syv dager fra den dagen du gjorde bestillingen.
     

Krav til prisløfte

Før du søker om prisløfte, ber vi deg om å kontrollere at produkt, pris og virksomhet oppfyller følgende krav:

  • Prisen (inklusive frakt, avgifter, moms og lignende) skal være lavere i den andre butikken enn hos oss.
  • Produktet skal være nøyaktig det samme (merke, type, årsmodell og spesifikasjoner) som produktet i den butikken du sammenligner med.
  • Produktet skal være på lager i butikken du sammenligner med. Butikken må kunne levere produktet omgående når Jollyroom kontrollerer informasjonen.
  • Produktet skal være nytt, og det må ikke være brukt som utstillingsmodell eller lignende.
  • Prisløftet gjelder ikke ved konkurssalg, nedleggelse eller andre tilfeller hvor du ikke tilbys garanti eller reklamasjonsrett etter kjøpet ditt.
  • Prisløftet gjelder ikke med personlige rabatter, som man eksempelvis får ved å være medlem i en klubb eller gruppe, eller ved å agere på en spesiell måte på Facebook eller andre medier.
  • Prisløftet gjelder kun ved kjøp av produkter for privat bruk – ikke for videresalg. Jollyroom forbeholder seg retten til å begrense prisløftet til ett eksemplar av hvert produkt per kunde.

Slik får du prisløfte

Kontakt vår kundeservice via vår kundeserviceportal, slik at vi kan behandle din søknad om prisløfte. Før du sender meldingen, ber vi deg om å dobbeltsjekke at samtlige krav er oppfylte, og at nedenstående dokumentasjon er vedlagt.

Dokumentasjon fra alle nettbutikker (inklusive Jollyroom.no):

  • Skjermdump som viser dato, produkt og pris.
  • Direktelenke til produktet fra butikken der du har funnet produktet til en billigere pris.
  • Utregning av den totale prisen (inklusive fraktkostnader, moms, avgifter m.m.), som viser at prisen totalt sett er lavere i den andre butikken enn hos oss.

Dokumentasjon fra fysisk butikk: 

  • Kopi av annonse, tidsskrift eller lignende, som viser produktets pris og gyldighet.
  • Butikkens kontaktinformasjon, slik at vi kan bekrefte opplysningene dine.

Vi tilbakebetaler prisforskjellen til din konto innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent dokumentasjonen for prisløfte.

Fødselsgaranti 

Jollyroom gir kunden fødselsgaranti på alle produkter. Garantien gjelder opptil fire uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at kunden har rett til å returnere produktene, dersom graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Ved bruk at fødselsgarantien skal produktene være ubrukte, og kunden skal kunne fremvise legeerklæring.

kontakt2.png