<  Tilbake til kundeservice

Angrerett & Garanti

Angrerett

Under julen har vi utvidet angreretten! Alle kjøp som er gjort fra 11.11.2016 og året ut har forlenget angrerett t.o.m. 28. Februar 2017. Åpent kjøp på produkter med ubrutt forsegling har som vanlig 365 dager.

Som kunde har du alltid 14 dagers angrerett i følge Angrerettloven. Det betyr at hvis du kjøper en vare via internett, har du mulighet til å angre kjøpet innen 14 dager. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter her (se http://lovdata.no/all/hl-20001221-105.html).

Velger du å benytte angreretten skal varen være ubrukt. Du skal returnere produktet i uendret tilstand, i originalemballasje. Om du angrer et kjøp og sender varen tilbake til oss, betaler vi tilbake din kjøpesum senest innen 14 dager fra vi mottar varen. Vi har gratis retur på klær og sko. For øvrige produkter koster returfrakten 79 kroner. Du er ansvarlig for risikoen ved returfrakt. Risikoen omfatter blant annet fraktskader eller at produktet blir borte under frakt. Husk; det er ikke angrerett på klippte stoffer. Angreretten gjelder ikke på våre butikk- og demoeksemplarer.

Dersom du ønsker å bytte ut en vare returnerer du produktet du vil bytte, får pengene tilbake og kan så legge en ny bestilling.

Ved angrerett skal Jollyrooms egne fraktdokumenter benyttes. Du får fraktdokumentene ved å kontakte vår kundeservice på mail. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema.

Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten. Om du skulle velge å ikke hente ut dine varer tilfaller det et administreringsgebyr på 349 kroner.

 

Garanti & Reklamasjonsrett

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. juni (nr. 34 – 2002)

Jollyroom selger samtlige produkter med 1 års garanti og 2 års reklamasjonsrett. Dersom varen eller deler av varen er forventet å vare vesentlig lenger enn to år utvides reklamasjonsfristen til fem år. Alle garantier gjelder i Norge. Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil som fantes på produktet ved levering. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Jollyroom, hvor du som kunde tilbys gratis reparasjon eller alternativt et nytt produkt.

Produktgarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne noe feil på produktet, eller dersom du har forårsaket skaden selv. Produktgarantien gjelder ikke ved håndteringsfeil, feilinstallert/montert produkt eller feil som oppstår ved eller etter egen forandring på produktets funksjon og utseende, slik som ombygging, oppgradering eller annen endring av produktet.

Fødselsgaranti
Jollyroom har fødselsgaranti. Garantien gjelder opp til 4 uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at du har rett til å returnere produktene dersom graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Ved bruk av fødselsgarantien skal produktene være ubrukte og du skal kunne fremvise legeerklæring. Produktene skal returneres i originalforpakning.

 

365 dagers åpent kjøp – ved ubrutt forsegling

Som kunde hos Jollyroom har du 365 dagers åpent kjøp på produkter med ubrutt forsegling. Pakken skal ikke være skadet eller på noen måte ødelagt. Dersom produktet ikke har en egen emballasje, men leveres løst i en pakke skal samtlige merker, klistremerker, etiketter etc fortsatt sitte på produktet. Produktet skal returneres i helt uforandret tilstand og være ubrukt.

365 dagers åpent kjøp gjelder ikke på produkter som har en begrenset holdbarhetsdato eller som klassifiseres som ferskvare, for eksempel smokker, hygieneprodukter, gips, leire osv. Det gjelder heller ikke på klipte stoffer i metervare.

Ved åpent kjøp skal Jollyrooms egne fraktdokumenter benyttes. Du får fraktdokumentene ved å kontakte vår kundeservice på mail. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema.

 

Reklamasjon & Servicehenvendelser

Ved reklamasjon,- service- og garantihenvendelser skal du alltid kontakte vår kundeservice via mail eller telefon 33 50 93 50. Jollyroom håndterer reklamasjoner og reparasjoner selv. Dersom ytterligere service er nødvendig benyttes utvalgte samarbeidspartnere.

Ved reklamasjon skal Jollyrooms egne fraktdokumenter benyttes. Du får fraktdokumentene ved å kontakte vår kundeservice på mail. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema.

Vi kan ikke erstatte fraktkostnad dersom du har sendt reklamasjonen på egenhånd, uten å ta kontakt med vår kundeservice først.

 

Prisløfte

Vi på Jollyroom.no vil sikre at du alltid får den beste prisen på markedet. I vårt store sortiment kan det finnes produkter som du finner til en billigere pris hos noen av våre konkurrenter. Vi har derfor prisløfte på alle våre produkter. Du kan påberope deg prisløftet enten innen 7 dager etter at du har gjennomført ditt kjøp, eller før du legger din bestilling.

Gjør følgende kontroller i prissammenligningen:

  1. Kontroller at produktet er av samme merke, type, årsmodell og har samme spesifikasjoner.
  2. Kontroller at produktet finnes tilgjengelig på lager hos butikken du sammenligner oss med.
  3. Kontroller at produktet er helt nytt. Det kan ikke være brukt, demoprodukt etc.
  4. Kontroller at prisen, inkludert fraktkostnader og andre avgifter, totalt sett er lavere.

Øvrige regler for prisløfte:

  1. Prisløftet gjelder i 7 dager etter at du har gjennomført ditt kjøp hos Jollyroom. Du kan også pårope deg prisløftet før du gjennomfører ditt kjøp hos Jollyroom.no.
  2. Butikken du sammenligner med må være et norskregistrert selskap. Du kan ikke sammenligne med en privatperson.
  3. Butikken må være registrert som forhandler hos den norske importøren av det aktuelle produktet. - Butikken må ha et norsk telefonnummer, og normale åpningstider.
  4. Prisløftet gjelder ikke ved konkurssalg, eller nedleggelse, ettersom du da står uten garanti og reklamasjonsrett etter ditt kjøp.
  5. Butikken må kunne levere produktet omgående når Jollyroom kontrollerer din informasjon.
  6. For å kunne kjøpe produktet skal man ikke behøve å handle på Facebook, eller i lignende forum, eller belønnes med rabatter for å bli medlem i en klubb/gruppe.

 

Om du oppdager at en av våre konkurrenter har lavere pris på et produkt etter ovenstående kriterier gjør du følgende:

  1. Send en e-post til kundeservice og legg ved linken til nettbutikken der du har funnet produktet med den lavere prisen (link direkte til produktet) og legg ved en utregning som viser at den totale prisen, inkludert frakt og andre kostnader, er lavere hos vår konkurrent. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema.
  2. Om du sammenligner med en fysisk butikk som ikke har produktet i en nettbutikk trenger vi en kopi av annonsen eller lignende materiale der du har sett den billigere prisen. Vi trenger også kontaktinformasjon til butikken for å kontrollere din informasjon. Du sender all informasjon med brev til Jollyroom AB, Tagenevägen 58, 42537 Hisings Kärra, Sverige. Alternativt scanner du inn materialet og sender på mail til kundeservice.
  3. Send med dine fullstendige personopplysninger, navn, kundenummer, telefonnummer, bank og kontonummer inklusive clearingnummer.

 

Øvrig informasjon gjeldende prisløftet

Jollyroom betaler tilbake hele mellomlegget, forutsatt at ovenstående kontroller er gjennomført, reglene er oppfylt og produktet finnes på lager i Norge hos vår konkurrent. Vi betaler tilbake mellomlegget til din bankkonto innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent din informasjon. Av administrative årsaker betaler Jollyroom ikke tilbake prisforskjeller på under 50 kroner.

Om du påroper deg prisløfte før du gjennomfører ditt kjøp får du en rabattkode etter godkjent prisgaranti. Rabattkoden motsvarer mellomlegget og du bruker den for å gjennomføre ditt kjøp av det aktuelle produktet.

Prisgarantien gjelder kun ved kjøp av produkter til privat bruk, ikke for videresalg. Jollyroom forbeholder seg retten til å begrense prisløftet til et eksemplar av hvert produkt per kunde.

Prisløftet gjelder ikke ved prisendringer på egne produkter. Prisløftet gjelder kun i sammenligning med priser hos en konkurrent.

Kontakt gjerne vår kundeservice på telefon 33 50 93 50 eller via mail dersom du har spørsmål rundt vårt prisløfte. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema.

Kontakt oss

Tlf: 33 50 93 50
Man – fre kl. 10.00 – 17.00
Send mail til oss her

 

Produktet er lagt i handlekurven
Produktene er lagt i varekurven