<  Tilbake til kundeservice

Kjøpsvilkår

 

Følgende kjøpsvilkår gjelder for salg av barne- og babyprodukter og annen løs eiendom (heretter kalt produktene) av Jollyroom AS, organisasjonsnummer 995 738 279 (heretter kalt Jollyroom), om ikke annet er spesielt overenskommet skriftlig mellom den respektive kunden (heretter kalt kunden) og Jollyroom. Ved salg til forbruker anvender Jollyroom de obligatoriske punktene under gjeldende lov. Jollyrooms nettbutikk (www.jollyroom.no) kalles heretter Jollyroom.no.

 

Produkter

Produktene som selges av Jollyroom kan brukes i Norge. Produktene har alltid en norsk manual i fysisk form når produktene krever dette. På Jollyroom.no har visse produkter en tilhørende intstruksjonsfilm, for eksempel monteringsinstruksjon.

 

Bestilling

Bestilling av produktene skjer via nettbutikken Jollyroom.no. Ved bestilling er kjøpet bindende først når Jollyroom bekrefter bestillingen gjennom en faktura på e-post. Jollyroom inngår ikke avtale med mindreårige (under 18 år) uten foresattes godkjennelse. Jollyroom reserverer seg for feil i informasjon samt feil i spesifikasjon, på samtlige produkter i Jollyrooms sortiment av produkter og tjenester. All bildeinformasjon skal ses på som illustrasjoner, og kan ikke garanteres å være varens eksakte utseende og karakter. Ved eventuelle feil i lagerstatus, forbeholder Jollyroom seg retten til å korrigere dette i etterkant. Dette innebærer blant annet at om et produkt i Jollyrooms sortiment har utgått eller av andre årsaker ikke er tilgjengelig innenfor rimelige tiltak, er Jollyroom ikke skyldig å oppdrive et slikt produkt til tross for at kunden har bestilt det. Når kunden har lagt en bestilling kan Jollyroom ikke endre bestillingen, returvilkårene gjelder.

 

Leveringsvilkår

På Jollyroom.no er merverdiavgift ( mva.)  alltid inkludert i angitt pris. Fraktkostnad kommer i tillegg ved bestilling av produkter. (unntaket er der kunden velger Fraktfritt ved Servicepakke når kunden legger en bestilling på 1000 kr eller mer). Fraktkostnaden avhenger av kundens valg av leveringsmåte. Jollyroom leverer produktene i samarbeid med Postnord. Jollyroom.no leverer kun innenfor Norge. Leveringstiden er normalt 2 til 4 arbeidsdager, avhengig av om produktene finnes på Jollyrooms lager eller om de bestilles på anmodning direkte fra leverandørens lager. Produktenes aktuelle lagerstatus står angitt på Jollyroom.no under hvert spesifikke produkt. Ved bestilling av innkommende produkter avventer vi først leveranse til Jollyrooms lager før kundens bestilling sendes i en og samme leveranse.

Fordi vi har to lager kan bestillingen din bli sendt i to forskjellige sendinger, dette innebærer at deler av ordren sendes fra ett lager, og resten av ordren sendes fra ett annet.Vi forsøker alltid å sende alle varer samtidig. Med to forskjellige sendinger vil du også få to leveringsbekreftelser på mail. I mailen mottar du kollinummer som du kan bruke for å spore pakken via Postnord.

Kunden velger mellom ulike leveringsmåter: Servicepakke, Hjem-På-Døren eller Pall-På-Døren

Hente på posten betyr at produktene sendes med Post, og vil så kunne hentes hos kundens lokale postkontor/post-i-butikk.

Pakke-På-Døren betyr at Postnord leverer produktene direkte hjem til kunden.

Pall-På-Døren betyr at Postnord leverer produktene direkte hjem til kunden. Postnord leverer Pall-på-Døren hjem til deg på hverdager mellom kl. 08.00-16.00.

Samtlige leveranser skjer etter varsling.

Ved utlevering/levering av produktene skal kunden alltid vise gyldig legitimasjon. Kun personen med navnet på pakken kan hente den hos post-i-butikk.

Dersom kunden velger å ikke hente ut bestilte produkter debiteres kunden et administrasjonsgebyr på 349 kroner. Om leveransen blir forsinket informeres kunden via e-post eller telefonsamtale fra Jollyroom. Kunden har alltid rett til å heve kjøpet ved langvarige leveranseforsinkelser. Heving av kjøp skal skje skriftlig via e-post til Jollyrooms kundeservice. Jollyroom betaler tilbake totalsummen senest 14 dager etter at skriftlig beskjed om heving av kjøpet er mottatt. Det kan finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, for eksempel om en leverandør ikke kan levere varene. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alle erstatningskrav til kunden gjeldende leveranseforsinkelser.

Jollyroom er risikoansvarlig ved transport til kunden, dvs risikoen for at et produkt skades eller forsvinner under transport til kunden. Kunden står for risikoen ved en eventuell retur til Jollyroom.

Kunden har ansvar for å gi beskjed til vår kundeservice innen kort tid ved eventuelle transportskader eller feil. Jollyroom ber kunden å kontakte kundeservice så fort som mulig etter at du har oppdaget transportskade, slik at vi kan håndtere saken. Kunden er ansvarlig for å åpne og inspisere produktenes tilstand straks etter at de er mottatt. Ved en transportskade eller feil skal kunden kontakte kundeservice på mail eller telefon: 33 50 93 50. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema. Kunden får ikke bruke det skadede eller feilaktige produktet, og kunden må beholde produktets emballasje, slik at hele pakken og varen kan kontrolleres ved behandlingen av den rapporterte skaden.

Jollyroom tilbyr fri frakt når kunden legger en bestilling på 1000 kr eller mer. Fraktfritt gjelder kun Servicepakke.

 

Force majeur

Er Jollyroom.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering - eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, hevdes force majeur. Som Force Majeur regnes eksempelvis brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av -leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt. I et slik tilfelle er Jollyroom.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den mangelfulle vares kjøpesum.

 

Priser & Betaling

De priser som oppgis på Jollyroom.no er inklusive merverdiavgift (mva.). Fraktkostnad kommer i tillegg avhengig av kundens valg av leveransemåte. Fraktkostnaden vil stå i den totale summen for produktene.

Kampanjetilbud på produkter gjelder så langt lageret rekker, om ikke noe annet oppgis av Jollyroom.

Rabattkoder kan kun brukes en av gangen, og kan ikke kombineres med hverandre i samme kjøp.

Om du velger å betale med Klarna, klikk HER for å lese mer om Klarnas kjøpsvilkår.

 

Betalingssikkerhet

Jollyroom garanterer at de betalingsalternativene som tilbys hos Jollyroom.no er trygge. Jollyroom.no tilbyr en sikker kortbetaling med Visa eller MasterCard i samarbeid med PayEx. PayEx er Nordens fremste ekspert på betalinger og har høy kompetanse innenfor betalingsløsninger på internett. PayEx tjeneste er sikker og oppfyller kravene for PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Ved betaling med kort sendes kunden videre til en sikker side der kunden trygt kan fylle ut sine kortopplysninger og gjennomføre betalingen. Jollyroom håndterer aldri kundens kortinformasjon. Kunden kan kun handle med kort utstedt i Norden.

 

Sikkerhet & Personvern

All håndtering av kundens informasjon skjer krypert på høyeste sikkerhetsnivå. Ved kundens registrering og bestilling godkjenner kunden at Jollyroom lagrer og bruker kundens informasjon for å fullføre sine engasjement mot kunden. Overføringen av personinformasjon skjer kryptert via SSL. Jollyroom lagrer en viss kommunikasjon som Jollyroom har med kunden via telefon eller e-post, for å kunne oppfylle den service som kunden forventer seg av Jollyroom.

Jollyroom vil aldri utlevere kundens personopplysninger til tredjepart. Jfr. Personvernloven har kunden rett til å få den informasjonen som selskapet har registrert. Om informasjonen er feil, ufullstendig eller irrelevant kan kunden begjære at informasjonen skal rettes eller fjernes.

Kunden har med sitt kjøp hos Jollyroom godtatt at eventuell markedsføring fra Jollyroom sendes ut via e-post og SMS. Kunden kan velge bort denne funksjonen om det er ønskelig.

Angrerett

Under julen har vi utvidet angreretten! Alle kjøp som er gjort fra 11.11.2016 og året ut har forlenget angrerett t.o.m. 28. Februar 2017. Åpent kjøp på produkter med ubrutt forsegling har som vanlig 365 dager.

Kunden har alltid 14 dagers angrerett jfr. Angrerettloven. Angreretten gjelder kun om produktet er i uforandret stand. Angrefristen løper fra den dagen kunden mottar varen. Jollyroom betaler tilbake din kjøpesum senest 14 dager etter at det returnerte produktet har ankommet Jollyroom.

Kunden står for fraktkostnaden ved retur. Fraktkostnaden trekkes fra ved tilbakebetaling av kjøpesummen. Jollyroom har gratis retur på klær og sko. Kunden skal returnere produktet i uforandret tilstand, i originalemballasje. Kunden får returseddel ved å kontakte vår kundeservice på mail. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema.

Om kunden vil bytte et produkt skal produktet returneres, hvorpå Jollyroom betaler tilbake kjøpesummen og kunden kan legge en ny bestilling. Vi har gratis retur på klær og sko. For øvrige produkter koster returfrakten 79 kroner.

 

Garanti & Reklamasjonsrett

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. juni (nr. 34 – 2002)

Jollyroom selger samtlige produkter med 1 års garanti og 2 års reklamasjonsrett. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år utvides reklamasjonsfristen til fem år. Alle garantier gjelder i Norge.

Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil som fantes på produktet ved levering. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Jollyroom, hvor kunden får fri reparasjon eller alternativt nytt produkt. Produktgarantien gjelder ikke om vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om kunden har forårsaket skaden selv. Produktgarantien gjelder ikke ved håndteringsfeil, feilinstallert produkt eller feil som oppstår ved eller etter egen forandring på produktets funksjon og utseende, slik som ombygging, oppgradering eller annen endring av produktet.

Kundens faktura eller kvittering gjelder som garantibevis.

Fødselsgaranti

Jollyroom gir kunden fødselsgaranti på alle produkter. Garantien gjelder opp til 4 uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at kunden har rett til å returnere produktene om graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Ved bruk av fødselsgarantien skal produktene være ubrukte og kunden skal kunne fremvise legeerklæring. Produktene skal returneres i originalforpakning.

 

365 dagers åpent kjøp – ved ubrutt forsegling

Jollyroom gir kunden 365 dager åpent kjøp på produkter der forseglingen ikke er brutt. Pakken skal ikke være skadet eller på noen måte ødelagt. Dersom produktet ikke har en egen emballasje, men leveres løst i en pakke får kunden ikke bruke produktet på noen måte. Samtlige merker, klistremerker, etiketter etc skal fortsatt sitte på produktet. Produktet skal returneres i helt uforandret tilstand. 365 dagers åpent kjøp gjelder ikke på klipte stoffer eller på produkter som har et begrenset holdbarhetsdato eller som klassifiseres som ferskvare. Ved åpent kjøp skal Jollyrooms egne fraktdokumenter benyttes.

 

Prisløfte

Jollyroom har prisløfte på samtlig produkter. Prisløftet gjelder i 7 dager etter at kunden har gjennomført kjøpet på Jollyroom.no. Kunden kan også pårope seg prisløfte før kjøpet gjennomføres. Aktuelle kontroller og regler som gjelder ved prisløfte finnes beskrevet under “Angrerett & Garanti” (Kundeservice) på Jollyroom.no. Jollyroom betaler tilbake hele mellomlegget forutsett at samtlige bestemte regler er oppfylt samt at produktet finnes på lager i Norge hos Jollyrooms konkurrent.

Jollyroom betaler tilbake mellomlegget til kundens bankkonto innen 14 dager etter at Jollyroom har mottatt og godkjent informasjonen. Av administrative årsaker betaler Jollyroom ikke tilbake prisforskjeller under 50 NOK. Om kunden påroper seg prisløfte før kjøpet, utleveres en rabattkode ved godkjent prisgaranti. Kunden bruker rabattkoden på Jollyroom.no ved bestilling av det aktuelle produktet. Prisløftet gjelder kun ved kjøp av produkter for privat bruk, ikke for videresalg.

Jollyroom forbeholder seg retten til å begrense prisløftet til et eksemplar av hvert produkt per kunde. Prisløftet gjelder ikke ved prisforandringer på Jollyrooms egne produkter. Prisløftet gjelder kun ved sammenligning av priser hos en konkurrent. Konkurrenten som kunden sammenligner med må være et norskregistrert selskap, det kan ikke være en privatperson. Konkurrenten må være registrert som forhandler hos den norske importøren av det aktuelle produktet. Butikken må ha et norsk telefonnummer, og normale åpningstider. Prisløftet gjelder ikke ved konkurssalg, eller nedleggelse, ettersom du da står uten garanti og reklamasjonsrett etter ditt kjøp. Butikken må kunne levere produktet omgående når Jollyroom kontrollerer kundens informasjon. For å kunne kjøpe produktet skal man ikke behøve å handle på Facebook, eller i lignende forum, eller bli medlem i en klubb/gruppe.

Jollyroom henviser kunden til Jollyrooms kundeservice ved eventuelle spørsmål rundt prisløftet.
Telefon: 33 50 93 50. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema.
 

Reklamasjon & Servicehenvendelser

Ved reklamasjon,- service- og garantihenvendelse skal kunden alltid kontakte Jollyrooms kundeservice via mail. 

Ved reklamasjon skal Jollyrooms egne fraktdokumenter benyttes. Kunden får fraktdokumentene ved å kontakte Jollyrooms kundeservice. Jollyroom kan ikke erstatte fraktkostnad om kunden har sendt en reklamasjon på egenhåd, uten å ha kontaktet Jollyrooms kundeservice først.

Servicehenvendelser ved eventuelle feil, skader og lignende som har oppstått skal betales av Kunden, jfr. Konsumentskjøpsloven og Kjøpslovens regler.

Ved reklamasjon skal kunden sende produktene til Jollyroom på adresse: Tagenevägen 58, 425 37 Hisings Kärra, Sverige. (Kunden skal alltid henvende seg til Jollyrooms kundeservice for å få fraktdokumentene).

 

Tvister & Lovvalg

Etter disse allmenne vilkår skal norsk rett anvendes. Ved en eventuell tvist følger Jollyroom Forbrukerrådet/forbrukertvistutvalgets avgjørelser. Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler.

Om kunden har spørsmål om Jollyrooms allmenne vilkår skal kunden kontakte Jollyrooms kundeservice via telefon: 33 50 93 50 eller mail. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema.

Kontakt oss

Tlf: 33 50 93 50
Man – fre kl. 10.00 – 17.00
Send mail til oss her

 

Produktet er lagt i handlekurven
Produktene er lagt i varekurven