<  Tilbake til kundeservice

Kjøpsvilkår

 

Følgende kjøpsvilkår gjelder for salg av barne- og babyprodukter og annen løs eiendom (heretter kalt produktene) av Jollyroom AS, organisasjonsnummer 995 738 279 (heretter kalt Jollyroom), om ikke annet er spesielt avtalt skriftlig mellom den respektive kunden (heretter kalt kunden) og Jollyroom. Ved salg til forbruker anvender Jollyroom de obligatoriske punktene under gjeldende lov. Jollyrooms nettbutikk (www.jollyroom.no) kalles heretter Jollyroom.no.

Generelt
Jollyroom.no selger barn-og babyprodukter via internett til privatpersoner i Norge. For å handle hos oss må du har fylt 18 år samt ha en gyldig norsk legitimasjon for pakkeforsendelser. Dersom du er under 18 år må du ha samtykke for ditt kjøp av din foresatte. Produktene som selges av Jollyroom kan brukes i Norge, og de har en norsk manual eller bruksanvisning når produktet krever det, enten i fysisk eller digital form.

Bestilling
Bestilling skjer via vår hjemmeside www.jollyroom.no. Les gjerne vår hjelpeguide Handle & Betale. Dersom du har spørsmål rundt hvordan du bestiller er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice på telefonnummer 33 50 93 50 eller ved å sende en mail her. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår og at dine personopplysninger registreres i vårt kunderegister. Ved bestilling er kjøpet bindende først når Jollyroom bekrefter bestillingen gjennom en faktura som du får på din registrerte e-postadresse. Ved eventuelle feil på for eksempel pris, lagerdifferanser, leveringstid osv. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Dette innebærer blant annet at om et produkt i Jollyrooms sortiment har utgått eller av andre årsaker ikke er tilgjengelig innenfor rimelige tiltak, er Jollyroom ikke skyldig å oppdrive et slikt produkt til tross for at kunden har bestilt det. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering kan du selvfølgelig avbestille din ordre uten kostnad.

Rabattkoder kan kun brukes enkeltvis, ikke i kombinasjon med hverandre.

Betaling
I kassen kan du velge mellom betalmåtene faktura, delbetaling, kortbetaling eller direktebetaling. Alle betalingsmåter håndteres av Klarna.

Jollyroom garanterer at de betalingsmåter som tilbys på Jollyroom.no er trygge. Jollyroom tilbyr en sikker kortbetaling med VISA og MasterCard i samarbeid med Klarna. Ved betaling med kort sendes kunden videre til en sikker side der kunden trygt kan fylle i kortinformasjonen og gjennomføre betalingen. Jollyroom håndterer aldri kundens kortinformasjon. Kunden kan kun handle med kort utstedt i Norden.

Samtlige priser oppgis i norske kroner inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tilkommer, avhengig av hvilket fraktalternativ som velges ved bestilling.

Personopplysninger
Med kundens registrering og bestilling godkjenner kunden at Jollyroom lagrer og bruker kundens informasjon for å fullføre sine engasjement mot kunden. Overføringen av personinformasjon skjer kryptert via SSL. Jollyroom lagrer en viss kommunikasjon som Jollyroom har med kunden via telefon eller e-post, for å kunne oppfylle den service som kunden forventer seg av Jollyroom. Jollyroom vil aldri utlevere kundens personopplysninger til tredjepart. Jfr. Personvernloven har kunden rett til å få den informasjonen som selskapet har registrert. Om informasjonen er feil, ufullstendig eller irrelevant kan kunden begjære at informasjonen skal rettes eller fjernes. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.

Informasjonen du leverer om deg selv brukes av Jollyroom og våre samarbeidspartnere for betaling og levering. Vi garanterer at ingen opplysninger om deg selges eller føres videre til en tredjepart. Jollyroom bruker kundeopplysninger fra kunderegisteret for utsendelser av våre produkter. Du får vårt nyhetsbrev når du går igjennom kassen, og du kan også abonnere på vårt nyhetsbrev når du registrerer deg som kunde. Du kan når som helst melde deg ut fra vårt nyhetsbrev, enten via linken i nyhetsbrevet eller ved å kontakte vår kundeservice.

Copyright
Alt innhold på denne nettsiden, som tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastinger og annen software, tilhører Jollyroom.no eller våre leverandører og er beskyttet av norske og internasjonale lover om opphavsrett.

Frakt & Levering
Leveringstiden er normalt 2 til 4 arbeidsdager, avhengig av om produktene finnes på Jollyrooms lager eller om de bestilles på anmodning direkte fra leverandørens lager. Så fort varen(e) har forlatt vårt lager overgår leveringsansvaret til fraktfirmaet som leverer din ordre innenfor gitt tid. Jollyroom kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager ved bestillingstidspunkt eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg kan bli lengre enn hva som angis som normalt for valgt fraktmåte dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse.

Ettersom vi har to store lagre kan din ordre sendes som to leveranser. Dette innebærer at deler av din ordre sendes fra ett lager, og resterende varer fra et annet lager. Vi prøver alltid å sende alle varer så de leveres omtrent samtidig. Med to ulike leveranser får du også to ulike ordrebekreftelser via mail. I mailen mottar du kollinummer som du kan bruke via PostNord for å spore din leveranse.

Leveringstid
Vår leveringstid er normal 2-4 arbeidsdager fra du har lagt inn din bestilling.

Leveringsmåte
Levering av bestilte varer skjer med PostNord.

Postpakke
Levering til hentested – Postnord (49 kr)
Forsendelsen ankommer ditt nærmeste Postnord-hentested, f.eks. en lokal matforretning. Du vil motta en sms med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes inden 14 dager sendes den i retur.

Hjemmelevering
Levering på døren – Postnord (399 kr)
Levering gjøres til tomtegrensen om du bor i enebolig og til porten om du bor i leilighet. Levering skjer på hverdager (ikke røde). Postnord kontakter deg for å booke tid for levering. På de fleste steder kan man velge enten dag- eller kveldslevering, men på visse steder kan man kun velge en av delene. For å kontrollere hva som gjelder der du bor, kontakt Postnord telefonnummer 09300.

Jollyroom tilbyr fri frakt når kunden har bestilt varer for 1000 kr eller mer. Jollyroom bruker da det billigste fraktalternativet.

Transportansvar
Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Transportskader
Er produktet skadet ved leveringstilfellet bør dette meldes fra om så fort som mulig til Jollyrooms kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden mot vår transportør må vi anmelde transportskaden til denne innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig innenfor denne tiden. Dette gjelder både synlige og usynlige transportskader, så det er viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt med en gang du mottar varen.

Dersom skaden er synlig er det enklest om du sier i fra til sjåføren ved mottakelsen av forsendelsen. Tenk på at du alltid bør spare emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres riktig.

Om du for eksempel får en pakke du ikke har bestilt skal kundeservice kontaktes. Vi hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur på feilaktige/skadede pakker konstnadsfritt.

Uavhentede bestillinger
Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). Derfor tar vi ut en avgift på 349kr dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på posten i 14 dager før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp og vil returnere varen må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut regnes ikke innenfor angreretten.

Leveringsforsinkelse
Du har rett til å heve kjøpet ditt uten ekstra kostnad ved eventuell forsinkelse mot utlovet leveringstidspunkt. Dersom vi får vite om leveranseforsinkelse av din ordre vil vi kontakte deg snarest via e-post eller telefon.

Angrerett & Retur
Som kunde har du alltid 14 dagers angrett jfr. Angrerettloven. Angrefristen løper fra dagen du har mottatt varen.

Om varen ikke er i uforandret stand kan vi komme til å gjøre et prisavdrag som motsvarer varens tap i verdi. Angretten gjelder ikke for varer med brutt forsegling som ikke kan returneres av helse- eller hygienehensyn, f.eks. ammeinnlegg, kosmetiske produkter, nedre deler av undertøy (truser, badedrakter, badebleier osv.) samt varer som har begrenset holdbarhetstid eller som klassifiseres som ferskvare. Angrett gjelder ikke på demo-eksemplarer og butikk-eksemplarer.

Merk: Det holder at du gir oss beskjed om at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager. Du behøver altså ikke å ha sendt varen tilbake innen 14 dager for at angreretten skal gjelde.

Om du vil bytte en vare returnerer du den, får penger tilbake og legger inn en ny bestilling.

365 dagers åpent kjøp – ved ubrutt forpakning
Som kunde hos Jollyroom.no har du 365 dagers åpent kjøp på varer som du ikke har brutt forseglingen på. Forpakningen skal ikke være skadet eller ødelagt på noen måte. Om varer ikke har en forpakning men har blitt levert løst i en pakke skal samtlige merker, klistrelapper, etiketter etc. fremdeles sitte på varen. Varen skal returneres i helt uforandret stand og må ikke være brukt.

Slik gjør du en retur

  1. Ta kontakt med vår kundeservice via vårt kontaktskjema, mail eller telefon og meld ifra om din retur. Du vil motta en forhåndsbetalt fraktseddel som du bruker for å returnere dine produkter. Du kan som alternativ fylle i regjeringens standardskjema for å benytte deg av angreretten. Standardskjemaet kan du laste ned her. Vær nøye med at opplysningene er korrekte og tydelige.
  1. Pakk inn varen ordentlig, bruk den opprinnelige produktforpakningen samt en beskyttende transportemballasje, tilsvarende den som varen ble levert i.
  1. Returner varen til Jollyroom med hjelp av returseddelen dere har fått tilsendt.

Når du benytter deg av angreretten står du som kunde for returfrakten. Vi har gratis retur på klær og sko. På øvrige produkter er returfrakten på 79kr. Returfrakten justeres samtidig som tilbakebetalingen av dine penger skjer.

Tilbakebetalingen skjer så fort som mulig og senest innen 14 dager fra vi har mottatt og registrert din retur på vårt lager. Har du en ubetalt faktura for din ordre er det viktig at du selv flytter frem forfallsdatoen. Det gjør du på Klarna.no eller ved å ringe 21 01 89 91.

Vi anbefaler at du alltid tar kontakt med oss før varen sendes i retur, uansett årsak for returen.

Reklamasjon
Jollyroom selger alle varer med 1 års garanti. For kunder i Norge gjelder 2 års reklamasjonsrett jfr. Kjøpsloven. Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Jollyroom, hvorpå kunden får fri reparasjon, eventuelt en ny vare eller pengene tilbake. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd har blitt fulgt og at normal forsiktighet har blitt utvist. Ved en reklamasjonssak skal du kontakte vår kundesverice som vil hjelpe deg videre i prosessen. Du vil da bli bedt om å presentere bildebevis på varens feil/defekt via e-post. Bildene må tydelig vise feilen/defekten. Eventuell tilbakebetaling gjøres så fort som mulig og senest innen 14 dager fra vi har mottat den defekte varen på vårt lager.

Prisgaranti
Vi på Jollyroom.no vil sikre at du alltid får den beste prisen på markedet. I vårt store sortiment kan det finnes produkter som du finner til en billigere pris hos noen av våre konkurrenter. Vi har derfor prisgaranti på alle våre produkter. Du kan påberope deg prisløftet enten innen 7 dager etter at du har gjennomført ditt kjøp, eller før du legger din bestilling.

Gjør følgende kontroller i sammenlignger prisene:

  • Kontroller at varen er av samme merke, type, årsmodell og har samme spesifikasjoner.
  • Kontroller at varen er tilgjengelig på lager hos butikken du sammenligner med. Varen må også være helt ny, den må ikke være brukt, et demo-eksemplar etc.
  • Kontroller at prisen, inkludert fraktkostnader og andre avgifter, totalt sett er lavere.

Øvrige regler for prisgarantien:

  • Butikken må være registrert som forselger av den norske importøren av den aktuelle varen.
  • Butikken du sammenligner med må være et norskregistrert selskap med norsk telefonnummer samt normale åpningstider. Du kan ikke sammenligne med en privatperson..
  • Prisgarantien gjelder ikke ved konkurssalg eller nedleggelse, dette siden du da står uten garanti og reklamasjonsrett etter kjøpet.
  • Butikken må kunne levere varen omgående når Jollyroom kontrollerer din informasjon.
  • For å kunne kjøpe den billigste varen skal man ikke behøve å være aktiv på Facebook eller lignende forum, eller bli medlem i en klubb/gruppe. Personlige rabatter teller ikke ved en prissammenligning. 
  • Av administrative hensyn betaler ikke Jollyroom tilbake prisforskjeller på under 50 NOK.

Om du oppdager at en av våre konkurrenter har lavere pris på en vare etter de ovennenvte kriterier gjør du følgende:

  • Send en e-post til oss via kontaktskjemaet på hjemmesiden vår og legg ved linken til nettbutikken hvor du har funnet varen med lavere pris (link direkte til varen). Legg også ved en utregning som viser at den totale prisen, iklusiv frakt og andre kostnader, er lavere hos konkurrenten.
  • Om du sammenligner med en fysisk butikk trenger vi en kopi av annonsen eller lignende materiale hvor du har sett den billigere prisen. Vi trrenger også butikkens kontaktopplysninger for å kunne kontrollere opplysningene dine.

Øvrig informasjon angående prisgaranti

Jollyroom betaler tilbake hele mellomlegget forutsatt at ovenstående kontroller er gjennomført og reglene har blitt fulgt. Vi betaler tilbake mellomlegget til din bankkonto innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent din informasjon.

Om du henviser til prisgarantien før du gjennomfører ditt kjøp får du en rabattkode etter at prisforskjellen har blitt godkjent. Rabattkoden motsvarer mellomlegget og brukes når du gjennomfører ditt kjøp av den aktuelle  varen i kassen.

Prisgarantien gjelder kun ved kjøp av varer til privat bruk, ikke for videresalg. Jollyroom forbeholder seg retten til å begrense prisløftet til ett eksemplar av hver vare per kunde. Prisgarantien gjelder ikke ved prisendringer på Jollyrooms egne varer.

Fødselsgaranti
Jollyroom gir kunden fødselsgaranti på alle produkter. Garantien gjelder opp til 4 uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at kunden har rett til å returnere produktene om graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Ved bruk av fødselsgarantien skal produktene være ubrukte og kunden skal kunne fremvise legeerklæring. Produktene skal returneres i originalforpakning.

Force Majeur
Er Jollyroom.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering - eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, hevdes Force Majeur. Som Force Majeur regnes eksempelvis brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt. I et slik tilfelle er Jollyroom.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den mangelfulle vares kjøpesum.

Tvister
Klagemål eller synspunkter om Jollyrooms tjenester eller produkter bør meddeles til vår kundeservice via e-post eller per telefon 33 50 93 50. Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av ditt ærende er du velkommen til å henvende deg til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget, som tar avgjørelsene ved en eventuell tvist.

Kontakt
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
425 37 Hisings Kärra
Sverige

Kundeservice
Telefon: 33 50 93 50
E-post: kundservice@jollyroom.no
Kontaktskjema

 

Kontakt oss

Tlf: 33 50 93 50
Man – fre kl. 10:00 – 17:00
Send mail til oss:
Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema

 

Produktet er lagt i handlekurven
Produktene er lagt i varekurven