Kundeservice

Kjøpsvilkår

Følgende kjøpsvilkår gjelder for salg av barne- og babyprodukter samt annet løsøre (heretter kalt «produktene») av Jollyroom AS, organisasjonsnummer 995 738 279 (heretter referert til som «Jollyroom» eller «vi»), med mindre annet er spesifisert i en skriftlig avtale mellom den respektive kunden (heretter referert til som «kunden» eller «du») og Jollyroom. Ved salg til forbrukere anvender Jollyroom de obligatoriske reglene som følger av gjeldende lovgivning. Jollyrooms nettbutikk (www.jollyroom.no) omtales nedenfor som «Jollyroom.no».

1. Generelt

Jollyroom.no selger barne- og babyprodukter via internett, til privatpersoner i Norge. For å handle hos oss, må du har fylt 18 år samt ha en gyldig norsk legitimasjon for pakkeforsendelser. Dersom du er under 18 år, må du ha samtykke for kjøpet ditt av en foresatt. Produktene som selges av Jollyroom kan brukes i Norge, og de har en norsk manual eller bruksanvisning når produktet krever det, enten i fysisk eller digital form. Vi gir deg en slik manual eller bruksanvisning i forbindelse med kjøpet ditt.

2. Bestilling

Bestilling av produkter gjøres på hjemmesiden vår, www.jollyroom.no. Les gjerne vår hjelpeguide Handle & Betale. Dersom du har spørsmål om hvordan du bestiller, er du velkommen til å ringe vår kundeservice på 33 50 93 50, eller kontakte oss via vår kundeserviceportal. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår og samtykker til at dine personopplysninger registreres i vårt kunderegister. En kjøpsavtale inngås når kunden mottar sin leveringsbekreftelse. Ordrebrekreftelsen er en bekreftelse av bestilte varer med informasjon om at avtalt kjøp bekreftes når kunden mottar sin leveringsbekreftelse. Ved eventuelle unøyaktigheter i f.eks. angivelse av pris, lagerforskjeller, leveringstid, produktinformasjon etc., forbeholder vi oss retten til å rette dette i etterkant. Hvis du ikke er fornøyd med rettelsen vår, kan du selvfølgelig velge å kansellere bestillingen din uten kostnad.

Rabattkoder kan kun brukes enkeltvis, ikke i kombinasjon med hverandre.

Jollyroom leverer ikke til Svalbard.

3. Bestilling til bedrift/barnehage/skole

Vi selger kun til privatpersoner. Du kan handle til bedrift, barnehage eller skole ved å bestille fra Jollyroom som privatperson og deretter fakturere bedriften, barnehagen eller skolen. Vennligst undersøk med din bedrift, barnehage eller skole om dette er mulig, før du legger inn din bestilling fra Jollyroom. Det er ikke mulig for oss å endre fakturaopplysninger i ettertid, eller å sende ut fakturaer med bedriftsnavn. Hele betalingsprosessen er overrakt til Avarda. Når du trenger en faktura for kjøpet ditt, kan du kontakte Avarda. Du kan også finne fakturaen din via denne lenken: https://minside.avarda.no/auth/login/nets?siteKey=ef6773d2-c830-433b-8853-9b19ef70271a

Om du handlet før 21 desember 2022

Om du handlet før 21 desember 2022, finner du fakturaen din her: 

https://www.klarna.com/no/kundeservice/jeg-har-ikke-fatt-min-faktura-hva-gjor-jeg/

4. Betaling 

Jollyroom.no benytter seg av Avardas Checkout for alle betalinger. Avardas kjøpsvilkår godkjennes i kassen når du fullfører kjøpet. 

Du kan betale for ditt kjøp hos Jollyroom i henhold til betalingsmetoden spesifisert nedenfor. 

Vipps 

Du vil bli sendt videre til Vipps, hvor du fullfører betalingen. 

Kortbetaling 

Vi benytter 3D Secure som er en global sikkerhetsstandard utviklet av Visa og Mastercard for internettbetaling. Overføringen krypteres, noe som innebærer at ingen uvedkommende kan få tak i dine kortdetaljer. Pengene trekkes fra ditt kort når du godkjenner kjøpet. Betalingen går via Nets. All kommunikasjon mellom butikken og din bank håndteres av Nets og krypteres via SSL (Secure Sockets Layer). Vi har dermed aldri tilgang til kortinformasjonen og kan derfor ikke registrere eller lagre dine kortdetaljer. Ved betaling med kort fyller du inn ditt kortnummer, kortets utløpsdato og CVC/CVV-kode. Vi aksepterer betaling med Visa og Mastercard. 

Jollyroompay-Faktura 

Fakturaen sendes til deg per e-post. Du kan velge å betale hele fakturabeløpet på en gang, eller søke om å dele opp betalingen i mindre deler. Da legges ditt kjøp over på en Konto. Det laveste beløpet du kan delbetale står spesifisert på fakturaen. 

Jollyroompay-Konto 

Kontooversikten sendes per e-post i midten av hver måned, med en administrasjonsavgift på p.t 49 kr. Med delbetaling gis du mulighet til å betale i eget tempo opptil 36 måneder. 

5. Integritetspolicy

Vi behandler dine personopplysninger når du bruker Jollyroom.no. Informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger finner du i vår integritetspolicy.

6. Immaterielle rettigheter

Alt innhold på Jollyroom.no, som tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastninger og annen programvare, samt alle immaterielle rettigheter knyttet til dette (som opphavsrett, designrettigheter, mønsterrettigheter og varemerker), tilhører Jollyroom eller Jollyrooms leverandører og er beskyttet av norsk og internasjonal lov. Du får ingen eierskapsrett til slikt innhold eller slike immaterielle rettigheter gjennom din bruk av Jollyroom.no, eller gjennom kjøp av produkter fra Jollyroom.

Ved å bruke hashtaggen #jollyroom i sosiale medier godtar du følgende:

Du gir Jollyroom en ikke-eksklusiv, royalty-fri og verdensomspennende lisens til å bruke brukernavnet ditt, samt eventuelle bilder og/eller bevegelige materialer tagget med #jollyroom, til markedsføring på nettsider, i e-post og i sosiale medier – både i Jollyrooms egne kanaler, i betalte sosiale medier og i andre markedsføringskanaler som Jollyroom eller våre samarbeidspartnere bruker. Jollyroom kan bruke, reprodusere, distribuere, kombinere med annet materiale, endre og/eller redigere innholdet ditt etter eget forgodtbefinnende.

Du bekrefter og garanterer herved at (i) du eier alle rettigheter i og til innholdet ditt, (ii) du har tillatelse fra alle personer som vises i innholdet ditt til å innvilge rettighetene heri, (iii) du er 18 år eller eldre, og (iv) at Jollyrooms bruk av innholdet ditt ikke vil krenke rettighetene til noen tredjepart eller bryte noen lov. Du fritar herved Jollyroom fra alle krav om kompensasjon vedrørende bruken av innholdet ditt og eventuelle immaterielle rettigheter til det i forbindelse med bruken beskrevet ovenfor. Du fritar herved Jollyroom fra, og samtykker i å holde Jollyroom skadesløs fra, alle krav og alt ansvar av noe slag, i forbindelse med den ovennevnte beskrivelsen om bruk av innhold.

Hvis du ønsker å fjerne innhold, ber vi deg vennligst om å kontakte vår kundeservice.

7. Frakt og levering

Hos Jollyroom får du fri frakt når du bestiller varer for 1000 kr eller mer – forutsatt at varene sendes som varebrev eller postpakke til nærmeste postkontor med PostNord.

Når varen har forlatt vårt lager overgår leveringsansvaret til fraktselskapet som skal levere bestillingen din innen lovet tid. Jollyroom kan ikke gi noen leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager da du la inn bestillingen din, eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen når deg, kan bli lengre enn det som oppgis som normalt for det valgte fraktalternativet, om transportøren selv forårsaker en forsinkelse.

Ettersom vi har flere lager kan det hende at bestillingen din sendes som flere leveranser. Deler av bestillingen din kan altså sendes fra ett lager, og resten fra et annet. Om bestillingen din sendes fra forskjellige lager, prøver vi å sørge for at alle varer leveres omtrent samtidig. 

Når vi har sendt bestillingen din, får du en leveransebekreftelse med et kollinummer eller en sporingslenke til e-postadressen. Hvis pakken din sendes som flere leveranser, får du også flere leveransebekreftelser. Bruk kollinummeret eller sporingslenken til å spore leveransen din.

7.1 Leveringstid

Leveringstiden baseres på artiklene i handlekurven, postnummeret ditt og fraktmetoden du har valgt. I kassen finner du en beregnet leveringstid for akkurat din bestilling. Denne informasjonen finner du deretter i ordrebekreftelsen din når kjøpet er gjennomført.

7.2 Leveringsmåte

Levering av bestilte varer skjer via de ulike leveransealternativene nedenfor. Jollyroom leverer ikke til Svalbard.

Varebrev
Levering hjem til postkassen– PostNord (49 kr)
Ved mindre forsendelser av enkeltprodukter som veier under 2 kg, leveres varebrevet hjem til postkassen din. Hvis forsendelsen er for stor for postkassen din, settes den utenfor døren din eller i en pose ved postkassen. Du trenger ikke å være hjemme for å ta imot leveringen din, den leveres uten kvittering.

Merk: Leveringsansvaret opphører når forsendelsen er levert i postkasse eller utenfor dør. 

Jollyroom tilbyr fri frakt med varebrev når du har bestilt varer for 1000 kr eller mer.

Postpakke 
Levering til hentested – PostNord (79 kr)
Forsendelsen ankommer ditt nærmeste PostNord-hentested, f.eks. en lokal matbutikk. Du vil motta en SMS med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 7 dager, sendes den i retur til oss.

Jollyroom tilbyr fri frakt til hentested når du har bestilt varer for 1000 kr eller mer. 

Hjemlevering
Levering på døren – PostNord (129 kr) 
Levering skjer på valgfri hverdag (ikke røde). Leveringen gjøres til ytterdøren om du har enebolig, og til porten om du bor i leilighet. PostNord kontakter deg for å avtale utkjøring. På de fleste steder kan man velge enten dag- eller kveldstid, men på visse steder kan man kun velge én av delene. For å kontrollere hva som gjelder der du bor, kontakt PostNord på tlf. 09300.

Levering på døren – Porterbuddy (109 kr)
Leveringen gjøres til ytterdøren om du har enebolig, og til porten om du bor i leilighet. En e-post eller SMS med sporingslenke sendes ut, hvor du kan følge pakken din. Du velger selv et leveringstidspunkt som passer deg. Merk at du bare kan velge «ledige» tider, og at levering kan skje tidligst 48 timer etter at du la inn bestillingen din. Hvis du vil ha pakken levert senere enn 48 timer etter at du la inn bestillingen, kan du selvsagt velge slike tidspunkter også. Porterbuddys levering er ikke tilgjengelig på alle postnummer. Du kan se i kassen om Porterbuddy leverer hjem til deg. Hvis du ikke er hjemme, kan du velge kontaktløs levering. Budet tar da bilde av hvor hen la pakken, slik at du kan finne den.  

Levering på pall
Levering til tomt – PostNord (fra 599 kr)
Leveringen gjøres til tomtegrensen om du har enebolig, og til porten om du bor i leilighet. Bestillinger som overstiger 31,5 kg eller har en omkrets på over 300 cm, kan ikke leveres til et PostNord-hentested, men leveres hjem til deg til en fraktkostnad. Kostnaden avhenger av hvilken sone du bor i. Tabellen nedenfor viser prisen på leveringen, avhengig av sone og pakkens vekt.
PostNord kontakter deg for å avtale utkjøring. På de fleste steder kan man velge enten dag- eller kveldstid, men på visse steder kan man kun velge én av delene. For å kontrollere hva som gjelder der du bor, kontakt PostNord på tlf. 09300.

Sone Postnummer Pris under 500kg Pris over 500kg
1
0000 - 1599
599 799
2
7000 - 9499*
799 999
3
9500 - 9999
999 1199

*Dessverre tilbyr vi ikke levering til 8099 og 9170-9179.

Ekspresshåndtering
Levering til hentested – PostNord (129 kr)
Ekspresshåndtering innebærer at vi er ekstra raske til å håndtere og sende av sted pakken din fra lageret vårt. Bestill før kl. 13 på en hverdag, og motta leveringen innen ca. 2 hverdager. Gjelder for postnummer 0001-2300 og 3000-3200.

Levering direkte fra leverandør

Noen av produktene våre sendes direkte fra leverandørens lager istedenfor vårt eget. Når du kjøper et produkt som sendes fra leverandørens lager, vil du motta en ordrebekreftelse fra Jollyroom og en leveringsbekreftelse med en sporingslenke fra leverandøren.

7.3 Transportansvar

Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss, er det vi som er ansvarlige. Jollyroom er imidlertid ikke ansvarlige for varer som leveres med PostNords Hjemlevering-tjeneste eller for pakker som leveres uten kvittering, hvor du har valgt dette som leveringsmåte. 

Ved eventuell retur til oss, er du som kunde ansvarlig for at varen returneres korrekt i henhold til våre returvilkår. Du er ansvarlig for det kjøpte produktet ditt (inklusive skader som påføres produktet) helt fram til du har levert varen til transportøren som skal returnere produktet til oss.

7.4 Transportskader

Hvis produktet er skadet når du tar mottar det, bør dette rapporteres til Jollyrooms kundeservice så fort som mulig. For at vi skal kunne reklamere skaden mot vår transportør, må vi melde fra om transportskaden til dem innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig i dette tidsrommet. Dette gjelder både synlige og usynlige transportskader, så det er viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt, så snart som mulig etter at du har mottatt det.

Dersom skaden er synlig, er det enklest om du sier ifra til sjåføren når du tar imot pakken. Husk alltid å ta vare på emballasjen, slik at reklamasjonen kan håndteres korrekt.

Hvis du mottar en pakke du ikke har bestilt, bør Jollyroom informeres om dette så snart som mulig.

Jollyroom hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur på feilaktige/skadede pakker – kostnadsfritt. 

7.5 Uavhentede bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspederingskostnader osv.). Derfor tar vi en avgift på 349 kr dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på hentestedet i 7 dager, før den returneres til oss. Merk derfor: Om du angrer et kjøp og vil returnere varen, må du først kontakte vår kundeservice, som hjelper deg med en retur av pakken.

7.6 Leveranseforsinkelse

Du har rett til å heve kjøpet ditt uten ekstra kostnad ved eventuell forsinkelse i forhold til lovet leveringstidspunkt.

8. Angrerett, produktgaranti og åpent kjøp

8.1 Angrerett

Når du handler hos Jollyroom, har du 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Angrefristen vil løpe fra den dagen du eller noen på dine vegne mottar produktet.

Angreretten gjelder ikke for varer som er produsert etter dine egne instruksjoner, eller som på andre måter er tilpasset etter dine ønsker. Angreretten gjelder heller ikke for produkter som av helse- og hygienemessige årsaker ikke kan selges på nytt hvis forseglingen er åpnet. Du kan lese mer om dette her. Dersom en vare er plombert eller forseglet på annen måte, må du ikke bryte forseglingen om du vil benytte deg av angreretten.

Hvis du vil utøve din angrerett, skal du følge instruksjonene som oppgis her. Dersom du ikke vil benytte alternativet ovenfor, kan du bruke Regjeringens standardblankett for utøving av angrerett, som du finner her.

Ved bruk av angreretten betaler du returfrakten. Produktet må returneres innen 14 dager, regnet fra den datoen da varsel om bruk av angreretten ble gitt til Jollyroom. Varen skal sendes godt innpakket og i god stand. Dersom varen ikke returneres i akseptabel tilstand, har Jollyroom rett til å foreta et forringelsesfradrag. Du kan lese mer om dette her.

Hygieneprodukter
Angreretten gjelder ikke produkter som ikke kan selges på nytt av helse- eller hygienemessige årsaker. Dette omfatter for eksempel brystpumper, maskiner til morsmelkerstatning, kosmetiske produkter, undertøy etc. Angreretten gjelder heller ikke for produkter med begrenset holdbarhet, som raskt kan forverres eller bli for gamle, og produkter som klassifiseres som ferskvarer. Unntak gis ved retur av amme-BH, der man har prøvd produktet med ammeinnlegg.

Produkter i ødelagt tilstand
Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å foreta et prisfradrag motsvarende verditapet som oppsto i forbindelse med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke kan returneres i uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kundeservice, som bedømmer om en retur kan gjennomføres. Hvis varens originalemballasje er skadet eller mangler vil det skje en verdiminskning, som vurderes fra sak til sak.

8.2 365 dagers åpent kjøp ved ubrutt forpakning

Når du handler hos Jollyroom har du rett til å returnere et uåpnet produkt innen 365 dager og få produktkostnaden tilbakebetalt.

Åpent kjøp gir deg rett til å sende en vare tilbake inntil 365 dager etter ditt kjøp, så lenge produktet ikke er skadet og ligger i uåpnet originalemballasje. Produkter uten emballasje kan også returneres innen 365 dager, så lenge alle etiketter, klistremerker etc. er intakte og fortsatt sitter fast på produktet. Varen må returneres i samme tilstand som du da du mottok den, og den må ikke være brukt.

Du er selv forpliktet til å betale kostnaden for returfrakten dersom du hevder din rett til åpent kjøp.

8.3 Slik returnerer du en vare

Nedenfor finner du instruksjoner om hvordan du returnerer dine kjøpte produkter, for å gjøre angreretten eller din rett til åpent kjøp gjeldende.

PostNord
Slik gjør du en retur:

  1. Kontakt vår kundeserviceavdeling for å få en returseddel. 
  2. Legg varen du vil returnere tilbake i originalforpakningen. Forsegle pakken nøye.
  3. Fest returfraktseddelen over den famle fraktseddelen.
  4. Lever pakken til et PostNord-utleveringssted, eller kontakt vår kundeserviceavdeling, slik at vi kan bestille opphenting av pakken av PostNord. Ta vare på kvitteringen som returbevis.

Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken.

8.4 Returavgift

Følgende returavgifter debiteres når du gjør angreretten eller din rett til åpent kjøp gjeldene:

  • Klær og sko – 49 kr
  • Øvrig smått og mellomstort gods (pakker med vekt under 20 kg) – 99 kr
  • Klumpgods (pakker over 20 kg) – 249 kr
  • Øvrig gods (varer levert på pall) – 399 kr

Om du vil returnere flere produkter, som for eksempel klær og en trampoline (dvs. en vare over 20 kg), er det alltid den dyreste returavgiften som skal debiteres.

Det er du som kunde som har ansvaret for at dine returvarer leveres til den valgte transportøren på riktig måte. Noter derfor ned pakkens kolli-ID når du sender den fra valgt utleveringssted, og be om kvittering hvis du ikke får en.

Returfraktkostnaden trekkes automatisk fra tilbakebetalingsbeløpet ditt. Hvis du angrer kjøpet ditt og vil returnere hele din ordre, må du kontakte kundeservice innen 14 dager etter at du eller noen på dine vegne har mottatt ordren og informere om at du vil angre kjøpet ditt. Dersom du valgte det billigste fraktalternativet da du handlet, får du også fraktkostnaden du betalte ved kjøpstilfellet tilbakebetalt. Hvis du returnerer deler av ordren din, eller du ikke kontakter oss før det har gått 14 dager, får du ikke tilbakebetalt fraktkostnaden.

Hvis du ønsker å nekte mottakelse av pakken din, må du kontakte vår kundeservice før dette gjøres, for ikke å bli debitert avgiften for ikke avhentet pakke.

Om varen din er skadet, om du ikke har mottatt din returseddel eller om du har andre spørsmål, kan du alltid kontakte oss via vår kundeserviceportal.

Om du handlet før 21 desember 2022, finner du fakturaen din her.

Avarda

Skal du utføre en retur eller har fått en rabatt lagt til i etterkant, vil du få tilsendt en ny oppdatert faktura. Beløpet vil også bli oppdatert på Min Side når din retur er registrert.

Klarna

Dersom du har en ubetalt faktura for ordren din hos Klarna, er det viktig at du selv flytter fram forfallsdatoen. Dette kan du gjøre på Klarna.no, eller ved å ringe Klarna på 21 01 89 91.

8.5 Slik bytter du en vare

Hvis du ønsker å bytte varen din til en annen størrelse, farge eller modell, skal du returnere varen i henhold til instruksjonene ovenfor og legge inn en ny bestilling på de varene du ønsker. Når vi har håndtert din retur, får du pengene tilbake minus returfrakt. Se returvilkår og priser på returfrakt ovenfor.

Dersom du ved kjøpstilfellet har benyttet deg av en rabattkode, mengderabatt eller liknende, må du kontakte kundeservice for å få kompensasjon, slik at du kan bestille på nytt.

9. Reklamasjon

Når du handler hos Jollyroom har du ett års garanti på alle produkter, og to til fem års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. 

Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil, det vil si feil som fantes på produktet ved levering. Fabrikasjonsfeil skal framvises for og konstateres av Jollyroom, for at produktgarantien skal gjelde. Produktgarantien innebærer at du, avhengig av situasjonen, kan bli tilbudt en kostnadsfri reparasjon, et nytt produkt eller redusering av den opprinnelige prisen. Produktgarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.

Om du vil gjøre en reklamasjon og/eller gjøre produktgarantien gjeldende, vennligst kontakt vår kundeservice via vår kundeserviceportal. Du vil da bli bedt om å sende oss en beskrivelse av produktets feil samt bildemateriale som tydelig beviser feilen, slik at vi kan hjelpe deg videre i prosessen. Eventuell refusjon vil skje så fort som mulig etter at vi har mottatt og registrert det defekte produktet på lageret vårt.

Jollyroom vil selvfølgelig betale kostnadene for returfrakten dersom du hevder produktgarantien eller reklamasjonsretten.

9.1 Demoeksemplarer

Ved kjøp av demoeksemplar kan enkelte overflatefeil og kosmetiske feil oppstå, eksempler på overflatefeil vises på produktbildene. Reklamasjonsretten omfatter derfor ikke skjønnhetsrelaterte mangler, som ripemerker/smussflekker etc. Ved oppdagelse av produksjonsfeil eller mekaniske feil som ikke var informert om ved kjøpstilfellet, faller det imidlertid under reklamasjonsretten.

Åpent kjøp gjelder ikke for demoeksemplarer. Ved kjøp av demoeksemplarer gjelder kun 14 dagers angrerett. Demoeksemplarer sendes ikke i originalemballasje.

10. Rabattkoder og vilkår

10.1 Rabattkoder

Om du vil benytte deg av en rabatt- eller kompensasjonskode ved en bestilling hos oss, gjør du på følgende måte:

  1. Legg produktene dine i handlekurven og gå til kassen.
  2. Klikk på «Klikk her for å oppgi rabattkode», som du finner under overskriften Medlemstilbud.
  3. Skriv inn rabattkoden i ruten, klikk deretter på «Bruk».
  4. Du vil nå kunne se den fratrukne summen ved totalbeløpet.

OBS! Dersom koden ikke fungerer, dobbeltsjekk at du har stavet rabattkoden riktig, og at du har brukt store og små bokstaver på riktig måte.

Kompensasjons- og erstatningskoder fra kundeservice gjelder kun for ett kjøpstilfelle. For å være gyldig, må koden oppgis i kassen før du betaler. Du kan ikke registrere koden etter gjennomført kjøp.

Det er kun mulig å bruke én rabattkode per kjøp, ettersom rabattkoder ikke kan kombineres med hverandre, uansett om det dreier seg om generelle rabattkoder på hjemmesiden, kompensasjonskoder eller erstatningskoder. Den totale verdien på produktene må være høyere enn rabattkodens verdi, for at kjøpet skal kunne gjennomføres.

Hver rabattkode har en fastsatt gyldighetstid. Det er ikke mulig å forlenge gyldighetstiden, eller å aktivere en rabattkode etter at gyldighetstiden er utløpt.

Hvis du returnerer et produkt der du har brukt en kode fra kundeservice på kjøpstidspunktet, må du kontakte oss for å få en ny erstatningskode. Verdien av koder kan ikke refunderes kontant. Når produkter er kjøpt med rabattkode, erstattes ikke koden ved retur, du får i stedet tilbakebetaling på det du har betalt ved kjøpstilfellet. Ved bytte av et produkt mot et annet med samme rabattkode, skal du kontakte kundeservice.

10.2 Mengderabatt

I en mengderabatt, for eksempel 3 for 2, får du verdien av den billigste varen fratrukket i kassen. Denne verdien trekkes fra det totale ordrebeløpet på de varer som inngår i mengderabatten.

Ved retur av et produkt som inngår i en mengderabatt opphører rabattvilkårene. Tilbakebetalingen for det produktet som returneres utgjør produktets rabatterte pris, det vil si produktets opprinnelige pris minus en tredjedel av prisen på det billigste produktet i din order. Utregningen for din order og produktets rabatterte pris står på din faktura.

For eksempel: Dersom du har bestilt et produkt for 100 kr, et produkt for 80 kr og et produkt for 60 kr, vil du få tilbake 80, 60 respektive 40 kr, avhengig av hvilket produkt du ønsker å returnere.

Om du ønsker å bytte størrelse på et av produktene i din order, ber vi deg om å kontakte vår kundeservice via vår kundeserviceportal, så hjelper vi deg med dette.

11. Prisløfte

Handle med prisløfte og få råd til mer moro med familien! Vi arbeider aktivt for at du skal kunne handle til lave priser hos Jollyroom. Finner du et produkt billigere i en annen butikk, eller på vår egen nettside, matcher vi prisen i henhold til betingelsene nedenfor.

11.1 Prisløfte mot konkurrenter:

  • Prisløftet gjelder for produkter i alle fysiske butikker og nettbutikker som er registrerte i Norge.
  • Du kan påberope deg prisløftet innen syv dager etter at du gjennomførte kjøpet ditt, eller før du legger inn din ordre hos oss.
  • Prisen på produktet du sammenligner med må være gyldig den dagen du sender inn søknaden eller opptil syv dager fra datoen du fullførte kjøpet.
  • Enkelte varemerker og produkter selges eksklusivt hos Jollyroom – se neste punkt for prisløfte på vår egen hjemmeside.

11.2 Prisløfte mot Jollyroom.no:

  • Prisløftet gjelder også på Jollyrooms hjemmeside. Vi betaler gjerne prisforskjellen, dersom vi har senket prisen på produktet etter at du gjennomførte kjøpet ditt.
  • Om du ser at prisen endres etter at du har lagt inn bestillingen din, kan du henvise til prisløftet senest 7 dager etter kjøpet ditt. Du kan også bruke prisløftet før du legger inn bestillingen, om du finner samme produkt med en bedre  pris hos en av våre konkurrenter.
  • Prisløftet er gyldig hvis prisen på produktet du kjøpte senkes på hjemmesiden vår opptil syv dager fra den dagen du gjorde bestillingen.

11.3 Krav til prisløfte 

Før du søker om prisløfte, ber vi deg om å kontrollere at produkt, pris og virksomhet oppfyller følgende krav:

  • Prisen (inklusive frakt, avgifter, moms og lignende) skal være lavere i den andre butikken enn hos oss.
  • Produktet skal være nøyaktig det samme (merke, type, farge, årsmodell og spesifikasjoner) som produktet i den butikken du sammenligner med.
  • Produktet skal være på lager i butikken du sammenligner med. Butikken må kunne levere produktet omgående når Jollyroom kontrollerer informasjonen.
  • Produktet skal være nytt, og det må ikke være brukt som utstillingsmodell eller lignende.
  • Prisløftet gjelder ikke ved konkurssalg, nedleggelse eller andre tilfeller hvor du ikke tilbys garanti eller reklamasjonsrett etter kjøpet ditt.
  • Prisløftet gjelder ikke med personlige rabatter, som man eksempelvis får ved å være medlem i en klubb eller gruppe, eller ved å agere på en spesiell måte på Facebook eller andre medier.
  • Prisløftet gjelder kun ved kjøp av produkter for privat bruk – ikke for videresalg. Jollyroom forbeholder seg retten til å begrense prisløftet til ett eksemplar av hvert produkt per kunde.

11.4 Slik får du prisløfte

Kontakt vår kundeservice via vår kundeserviceportal, slik at vi kan behandle din søknad om prisløfte. Før du sender meldingen, ber vi deg om å dobbeltsjekke at samtlige krav er oppfylte, og at nedenstående dokumentasjon er vedlagt.

Dokumentasjon fra alle nettbutikker (inklusive Jollyroom.no):

  • Skjermdump som viser dato, produkt og pris.
  • Direktelenke til produktet fra butikken der du har funnet produktet til en billigere pris.
  • Utregning av den totale prisen (inklusive fraktkostnader, moms, avgifter m.m.), som viser at prisen totalt sett er lavere i den andre butikken enn hos oss.

Dokumentasjon fra fysisk butikk:

  • Kopi av annonse, tidsskrift eller lignende, som viser produktets pris og gyldighet.
  • Butikkens kontaktinformasjon, slik at vi kan bekrefte opplysningene dine.

Vi tilbakebetaler prisforskjellen til din konto innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent dokumentasjonen for prisløfte.

12. Fødselsgaranti

Jollyroom gir kunden fødselsgaranti på alle produkter. Garantien gjelder opptil fire uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at kunden har rett til å returnere produktene, dersom graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Ved bruk at fødselsgarantien skal produktene være ubrukte, og kunden skal kunne fremvise legeerklæring.

13. Force majeure

Dersom vår oppfyllelse av våre forpliktelser i henhold til disse vilkårene eller inngåtte avtaler er vesentlig hindret eller forhindret på grunn av forhold utenfor vår kontroll, og som vi med rimelighet ikke kunne ha forutsett, skal dette frita oss fra oppfyllelsen av våre forpliktelser, samt skadeserstatning og andre sanksjoner (såkalt force majeure). Slike uforutsette hendelser kan være krig, naturkatastrofer, arbeidskamp, ​​myndighetsvedtak, manglende levering fra underleverandører, samt andre kostbare forhold og hendelser utenfor vår kontroll.

14. Øvrige vilkår

Jollyroom har rett til å benytte underleverandører for å oppfylle våre forpliktelser i henhold til disse kjøpsvilkårene.

Hvis en kompetent domstol, myndighet eller voldgiftsdomstol finner at en bestemmelse i disse kjøpsvilkårene er ugyldig eller ikke kan håndheves, skal den aktuelle bestemmelsen og alle andre bestemmelser være gyldige og håndhevbare i den grad det er tillatt i henhold til gjeldende lov.

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i disse vilkårene når som helst.

15. Tvister

Disse kjøpsvilkårene skal tolkes og anvendes i samsvar med norsk lov, dog med unntak av slike internasjonale privatrettslige bestemmelser, som innebærer bruk av loven i en annen jurisdiksjon.

Klagemål eller synspunkter angående Jollyrooms tjenester eller produkter bør meddeles til vår kundeservice via vår kundeserviceportal, eller per telefon på 33 50 93 50.

Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av saken din, er du velkommen til å henvende deg til Forbrukerrådet via kontaktskjemaet på nettsiden deres, eller per telefon på 23 400 500.

Om du har et klagemål eller problem med Jollyrooms tjenester eller produkter, og du ikke kan løse klagemålet eller problemet direkte med Jollyroom, kan du også sende ditt klagemål til EUs nettbaserte klageportal (ODR-portalen). Den europeiske ODR-portalen gir konsumenter innenfor EU, samt i Norge, Island og Liechtenstein, tilgang til tvisteløsningsverktøy av høy kvalitet. Du kan bruke portalen til å finne den beste løsningen til ditt forbrukerproblem, diskutere en løsning på problemet direkte med den næringsgivende, eller til å bli enige om et tvisteløsningsorgan som skal håndtere saken. ODR-portalen finner du her.

16. Kontakt

Besøksadresse:
Sörredsvägen 111
417 29 Göteborg
Sverige

Distribusjonsadresse:
Jollyroom AS, c/o Fjellsport AS
Uranienborgveien 4
3217 Sandefjord, Postboks 253
3201 Sandefjord

Kundeservice
Telefon: 33 50 93 50
Kundeserviceportalen

 

kontakt2.png

Skriv ut eller last ned vilkår