Kundeservice

Angrerett og garanti

Angrerett

Som kunde har du alltid 14 dagers angrett jfr. Angrerettloven. Angrefristen løper fra dagen du har mottatt varen.

Om varen ikke er i uforandret stand kan vi komme til å gjøre et prisavdrag som motsvarer varens tap i verdi. Angretten gjelder ikke for varer med brutt forsegling som ikke kan returneres av helse- eller hygienehensyn, f.eks. brystpumper, vellingmaskiner, kosmetiske produkter, nedre deler av undertøy (truser, badedrakter, badebleier osv.) samt varer som har begrenset holdbarhetstid eller som klassifiseres som ferskvare. Angrett gjelder ikke på demo-eksemplarer og butikk-eksemplarer.

Merk: Det holder at du gir oss beskjed om at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager. Du behøver altså ikke å ha sendt varen tilbake innen 14 dager for at angreretten skal gjelde.

Om du vil bytte en vare returnerer du den, får penger tilbake og legger inn en ny bestilling.

365 dagers åpent kjøp – ved ubrutt forpakning

Som kunde hos Jollyroom.no har du 365 dagers åpent kjøp på varer som du ikke har brutt forseglingen på. Forpakningen skal ikke være skadet eller ødelagt på noen måte. Om varer ikke har en forpakning men har blitt levert løst i en pakke skal samtlige merker, klistrelapper, etiketter etc. fremdeles sitte på varen. Varen skal returneres i helt uforandret stand og må ikke være brukt.

Slik gjør du en retur

  1. Ta kontakt med vår kundeservice via vårt kontaktskjema, mail eller telefon og meld ifra om din retur. Du vil motta en forhåndsbetalt fraktseddel som du bruker for å returnere dine produkter. Du kan som alternativ fylle i regjeringens standardskjema for å benytte deg av angreretten. Standardskjemaet kan du laste ned her. Vær nøye med at opplysningene er korrekte og tydelige.
  2. Pakk inn varen ordentlig, bruk den opprinnelige produktforpakningen samt en beskyttende transportemballasje, tilsvarende den som varen ble levert i.
  3. Returner varen til Jollyroom med hjelp av returseddelen dere har fått tilsendt.

Når du benytter deg av angreretten står du som kunde for returfrakten. Vi har gratis retur på klær og sko. På øvrige produkter er returfrakten på 79kr. Returfrakten justeres samtidig som tilbakebetalingen av dine penger skjer.

Tilbakebetalingen skjer så fort som mulig og senest innen 14 dager fra vi har mottatt og registrert din retur på vårt lager. Har du en ubetalt faktura for din ordre er det viktig at du selv flytter frem forfallsdatoen. Det gjør du på Klarna.no eller ved å ringe 21 01 89 91.

Vi anbefaler at du alltid tar kontakt med oss før varen sendes i retur, uansett årsak for returen.

Reklamasjon

Jollyroom selger alle varer med 1 års garanti. For kunder i Norge gjelder 2 års reklamasjonsrett jfr. Kjøpsloven. Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Jollyroom, hvorpå kunden får fri reparasjon, eventuelt en ny vare eller pengene tilbake. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd har blitt fulgt og at normal forsiktighet har blitt utvist. Ved en reklamasjonssak skal du kontakte vår kundesverice som vil hjelpe deg videre i prosessen. Du vil da bli bedt om å presentere bildebevis på varens feil/defekt via e-post. Bildene må tydelig vise feilen/defekten. Eventuell tilbakebetaling gjøres så fort som mulig og senest innen 14 dager fra vi har mottat den defekte varen på vårt lager.

Prisløfte

Prisløfte – alltid lave priser

Handle til lave priser, og få råd til mer moro med familien! Vi sørger for at du alltid får lave priser når du handler hos Jollyroom. Men om du likevel finner et produkt som er billigere i en annen butikk, matcher vi selvsagt prisen – uansett om det er i en annen butikk eller hos oss selv! Les mer om vårt prisløfte nedenfor.

Prisløfte i forhold til konkurrenter:

  • Prisløftet gjelder på varer i alle fysiske butikker og nettbutikker som er registrert i Norge.
  • Du kan påberope deg prisløftet innen 7 dager etter at du har gjennomført ditt kjøp, eller før du legger din bestilling hos oss.
  • Om du ikke har kjøpt varen ennå, får du en rabattkode tilsvarende prisforskjellen. Denne innløser du i kassen når  du kjøper varen.
  • Noen produkter selges ekslusivt hos Jollyroom, og prisene på disse varene kan derfor ikke sammenlignes med konkurrenter. For disse produktene gjelder kun prisløftet mot oss selv – se neste punkt.

Prisløfte i forhold til Jollyroom.no

  • Du får også glede av vårt prisløfte på Jollyrooms egen side. Vi tilbakebetaler nemlig prisforskjellen om prisen på produktet du har kjøpt, endrer seg til en lavere pris.
  • Du kan påberobe deg prisløftet opptil 7 dager ette kjøpet ditt.

Krav til prisløfte

Før du søker om prisløfte, ber vi deg om å sjekke at produkt, pris og virksomhet lever opp til samtlige av følgende krav:

  • Prisen, inklusive frakt og avgifter, skal være lavere enn i den andre butikken.
  • Produktet skal være nøyaktig det samme (merke, type, årsmodell og spesifikasjoner) i butikken du sammenligner med.
  • Produktet skal være på lager i butikken du sammenligner med. Butikken skal være i stand til å levere produktet omgående, når Jollyroom kontrollerer informasjonen.
  • Produktet skal være nytt, og må ikke være brukt som utstillingsmodell eller lignende.
  • Prisløftet gjelder ikke ved konkurssalg, nedleggelse eller andre tilfeller, hvor du ikke tilbys garanti eller reklamasjonsrett etter ditt kjøp.
  • Prisløftet gjelder ikke for personlige rabatter, som man eksempelvis får ved å være medlem i en klubb eller gruppe, eller ved å agere på en spesiell måte på Facebook eller andre medier.
  • Prisløftet er kun gyldig ved kjøp av produkter til privat bruk – ikke videresalg. Jollyroom forbeholder seg retten til å begrense prisløftet, til ett eksemplar av hvert produkt, per kunde.

Slik får du prisløfte

Kontakt vår kundeservice via kontaktskjemaet, så vi kan behandle din forespørsel om prisløfte. Før du sender meldingen, ber vi deg om å dobbeltsjekke at samtlige krav er oppfylt, og at nedenstående dokumentasjon er vedlagt.

Dokumentasjon fra nettbutikk:

  • Direkte link til produktet fra den butikken du har funnet produktet til en billigere pris.
  • Utregning av den totale prisen, som viser at prisen, inkl. frakt, avgifter, m.m., samlet sett er lavere i butikken.

Dokumentasjon fra fysisk butikk:

  • Kopi av annonse, magasin eller liknende materiale, som viser produktet, prisen og tilbudets gyldighet.
  • Butikkens kontaktinformasjon, slik at vi kan bekrefte dine opplysninger.

Vi tilbakebetaler prisforskjellen til din konto innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent dokumentasjonen for prisløfte.

Fødselsgaranti

Jollyroom gir kunden fødselsgaranti på alle produkter. Garantien gjelder opp til 4 uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at kunden har rett til å returnere produktene om graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Ved bruk av fødselsgarantien skal produktene være ubrukte og kunden skal kunne fremvise legeerklæring. Produktene skal returneres i originalforpakning.