<  Tilbake til kundeservice

Angrerett & Garanti

 

Angrerett
Som kunde har du alltid 14 dagers angrett jfr. Angrerettloven. Angrefristen løper fra dagen du har mottatt varen.

Om varen ikke er i uforandret stand kan vi komme til å gjøre et prisavdrag som motsvarer varens tap i verdi. Angretten gjelder ikke for varer med brutt forsegling som ikke kan returneres av helse- eller hygienehensyn, f.eks. brystpumper, vellingmaskiner, kosmetiske produkter, nedre deler av undertøy (truser, badedrakter, badebleier osv.) samt varer som har begrenset holdbarhetstid eller som klassifiseres som ferskvare. Angrett gjelder ikke på demo-eksemplarer og butikk-eksemplarer.

Merk: Det holder at du gir oss beskjed om at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager. Du behøver altså ikke å ha sendt varen tilbake innen 14 dager for at angreretten skal gjelde.

Om du vil bytte en vare returnerer du den, får penger tilbake og legger inn en ny bestilling.

365 dagers åpent kjøp – ved ubrutt forpakning
Som kunde hos Jollyroom.no har du 365 dagers åpent kjøp på varer som du ikke har brutt forseglingen på. Forpakningen skal ikke være skadet eller ødelagt på noen måte. Om varer ikke har en forpakning men har blitt levert løst i en pakke skal samtlige merker, klistrelapper, etiketter etc. fremdeles sitte på varen. Varen skal returneres i helt uforandret stand og må ikke være brukt.

Slik gjør du en retur

  1. Ta kontakt med vår kundeservice via vårt kontaktskjema, mail eller telefon og meld ifra om din retur. Du vil motta en forhåndsbetalt fraktseddel som du bruker for å returnere dine produkter. Du kan som alternativ fylle i regjeringens standardskjema for å benytte deg av angreretten. Standardskjemaet kan du laste ned her. Vær nøye med at opplysningene er korrekte og tydelige.
  1. Pakk inn varen ordentlig, bruk den opprinnelige produktforpakningen samt en beskyttende transportemballasje, tilsvarende den som varen ble levert i.
  1. Returner varen til Jollyroom med hjelp av returseddelen dere har fått tilsendt.

Når du benytter deg av angreretten står du som kunde for returfrakten. Vi har gratis retur på klær og sko. På øvrige produkter er returfrakten på 79kr. Returfrakten justeres samtidig som tilbakebetalingen av dine penger skjer.

Tilbakebetalingen skjer så fort som mulig og senest innen 14 dager fra vi har mottatt og registrert din retur på vårt lager. Har du en ubetalt faktura for din ordre er det viktig at du selv flytter frem forfallsdatoen. Det gjør du på Klarna.no eller ved å ringe 21 01 89 91.

Vi anbefaler at du alltid tar kontakt med oss før varen sendes i retur, uansett årsak for returen.

Reklamasjon
Jollyroom selger alle varer med 1 års garanti. For kunder i Norge gjelder 2 års reklamasjonsrett jfr. Kjøpsloven. Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Jollyroom, hvorpå kunden får fri reparasjon, eventuelt en ny vare eller pengene tilbake. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd har blitt fulgt og at normal forsiktighet har blitt utvist. Ved en reklamasjonssak skal du kontakte vår kundesverice som vil hjelpe deg videre i prosessen. Du vil da bli bedt om å presentere bildebevis på varens feil/defekt via e-post. Bildene må tydelig vise feilen/defekten. Eventuell tilbakebetaling gjøres så fort som mulig og senest innen 14 dager fra vi har mottat den defekte varen på vårt lager.

Prisgaranti
Vi på Jollyroom.no vil sikre at du alltid får den beste prisen på markedet. I vårt store sortiment kan det finnes produkter som du finner til en billigere pris hos noen av våre konkurrenter. Vi har derfor prisgaranti på alle våre produkter. Du kan påberope deg prisløftet enten innen 7 dager etter at du har gjennomført ditt kjøp, eller før du legger din bestilling.

Gjør følgende kontroller i sammenlignger prisene:

  • Kontroller at varen er av samme merke, type, årsmodell og har samme spesifikasjoner.
  • Kontroller at varen er tilgjengelig på lager hos butikken du sammenligner med. Varen må også være helt ny, den må ikke være brukt, et demo-eksemplar etc.
  • Kontroller at prisen, inkludert fraktkostnader og andre avgifter, totalt sett er lavere.

Øvrige regler for prisgarantien:

  • Butikken må være registrert som forselger av den norske importøren av den aktuelle varen.
  • Butikken du sammenligner med må være et norskregistrert selskap med norsk telefonnummer samt normale åpningstider. Du kan ikke sammenligne med en privatperson..
  • Prisgarantien gjelder ikke ved konkurssalg eller nedleggelse, dette siden du da står uten garanti og reklamasjonsrett etter kjøpet.
  • Butikken må kunne levere varen omgående når Jollyroom kontrollerer din informasjon.
  • For å kunne kjøpe den billigste varen skal man ikke behøve å være aktiv på Facebook eller lignende forum, eller bli medlem i en klubb/gruppe. Personlige rabatter teller ikke ved en prissammenligning. 
  • Av administrative hensyn betaler ikke Jollyroom tilbake prisforskjeller på under 50 NOK.

Om du oppdager at en av våre konkurrenter har lavere pris på en vare etter de ovennenvte kriterier gjør du følgende:

  • Send en e-post til oss via kontaktskjemaet på hjemmesiden vår og legg ved linken til nettbutikken hvor du har funnet varen med lavere pris (link direkte til varen). Legg også ved en utregning som viser at den totale prisen, iklusiv frakt og andre kostnader, er lavere hos konkurrenten.
  • Om du sammenligner med en fysisk butikk trenger vi en kopi av annonsen eller lignende materiale hvor du har sett den billigere prisen. Vi trrenger også butikkens kontaktopplysninger for å kunne kontrollere opplysningene dine.

Øvrig informasjon angående prisgaranti

Jollyroom betaler tilbake hele mellomlegget forutsatt at ovenstående kontroller er gjennomført og reglene har blitt fulgt. Vi betaler tilbake mellomlegget til din bankkonto innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent din informasjon.

Om du henviser til prisgarantien før du gjennomfører ditt kjøp får du en rabattkode etter at prisforskjellen har blitt godkjent. Rabattkoden motsvarer mellomlegget og brukes når du gjennomfører ditt kjøp av den aktuelle  varen i kassen.

Prisgarantien gjelder kun ved kjøp av varer til privat bruk, ikke for videresalg. Jollyroom forbeholder seg retten til å begrense prisløftet til ett eksemplar av hver vare per kunde. Prisgarantien gjelder ikke ved prisendringer på Jollyrooms egne varer.

Fødselsgaranti
Jollyroom gir kunden fødselsgaranti på alle produkter. Garantien gjelder opp til 4 uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at kunden har rett til å returnere produktene om graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Ved bruk av fødselsgarantien skal produktene være ubrukte og kunden skal kunne fremvise legeerklæring. Produktene skal returneres i originalforpakning.

Kontakt oss

Tlf: 33 50 93 50
Man – fre kl. 10:00 – 17:00
Send mail til oss:
Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema

 

Produktet er lagt i handlekurven
Produktene er lagt i varekurven