Kundeservice

Retur, angrerett & garanti

Retur av varer

Hvis du ikke er 100 % fornøyd med varen din, kan du enkelt sende den i retur til oss, og få pengene tilbake.

OBS! Om du har mottatt en skadet vare, skal du ikke sende den i retur. Kontakt i stedet kundeservice for å gjøre en reklamasjon. Les mer om retningslinjene for reklamasjon nedenfor.

Slik gjør du en retur:

  1. Pakk inn varen ordentlig, bruk den opprinnelige produktforpakningen samt en beskyttende transportemballasje, tilsvarende den som varen ble levert i. Klistre på returseddelen du fikk med forsendelsen. Sørg for at denne dekker over den gamle adresselappen.
  2. Send pakken fra ditt PostNord utleveringssted, og ta vare på kvitteringen.
  3. Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken.

Returfrakten er gratis for klær og sko. For andre produkttyper koster det 79 kr. Fraktkostnaden trekkes automatisk fra returbeløpet du får utbetalt, etter at vi har mottatt pakken. Om du har brukt Klarna som betalingsmetode, og ennå ikke har betalt for bestillingen, er det viktig at du gjennomfører betalingen, selv om du har tenkt til å returnere varen. Du betaler via klarna.no, eller ved å ringe til Klarna på telefon 21 01 89 91.

OBS! Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at din returvare kommer frem til oss. Derfor må du notere ned kolli-ID på pakken du sender til oss, og be PostNord om kvittering.

Om varen din er skadet, om du ikke har fått en returseddel, om pakken veier over 20 kg, eller om du har andre spørsmål, kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema.


Angrerett

Når du handler hos Jollyroom, har du rett til å åpne og prøve varen din. Angreretten gjelder imidlertid ikke for hygieneprodukter. En avgift kan dras av fra din tilbakebetaling, dersom varen returneres i ødelagt tilstand. Les mer om dette nedenfor.

Dersom du angrer kjøpet ditt, kan du returnere varen og få pengene tilbake. I henhold til kjøpsloven, tilbyr Jollyroom angrerett i 14 dager. Angreretten gjelder fra og med den dagen du mottar pakken din.

Hygieneprodukter
Angreretten gjelder ikke produkter som ikke kan selges på nytt, på grunn av helse- eller hygienemessige årsaker. Dette omfatter for eksempel brystpumper, maskiner til morsmelkerstatning, kosmetiske produkter, undertøy, badebleier, badedrakter osv. Angreretten gjelder heller ikke for produkter med begrenset holdbarhet, og produkter som klassifiseres som ferskvarer.

Produkter i ødelagt tilstand
Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å gjøre et prisavdrag, motsvarende verditapet som har oppstått i sammenheng med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke returneres i en uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kundeservice, som vurderer om en retur kan gjennomføres.


365 dagers åpent kjøp ved utbrutt forpakning

Som kunde hos Jollyroom.no, har du 365 dagers åpent kjøp på varer med ubrutt forsegling. Forpakningen skal ikke være skadet eller ødelagt på noen måte. Dersom varer ikke har en forpakning, men har blitt levert løst i en pakke, skal samtlige merker, klistrelapper, etiketter etc. fremdeles sitte på varen. Varen skal returneres i helt uforandret tilstand, og må ikke være brukt.


Reklamasjon

Jollyroom selger alle varer med 1 års garanti. For kunder i Norge gjelder 2-5 års reklamasjonsrett jfr. Kjøpsloven. 

Om du vi gjøre en reklamasjon på varen din, kontakt vår kundeservice. Du vil da bli bedt om å sende oss en beskrivelse av varens feil, med tydelige bildebevis, slik at vi kan hjelpe deg i prosessen. 

Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal fremvises for, og konstateres av, Jollyroom. Avhengig av situasjonen, kan du bli tilbudt en gratis reparasjon, ny vare, eller avslag i originalprisen. Varegarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.


Prisløfte

Prisløfte – alltid lave priser

Handle til lave priser, og få råd til mer moro med familien! Vi sørger for at du alltid får lave priser når du handler hos Jollyroom. Men om du likevel finner et produkt som er billigere i en annen butikk, matcher vi selvsagt prisen – uansett om det er i en annen butikk eller hos oss selv! Les mer om vårt prisløfte nedenfor.

Prisløfte i forhold til konkurrenter:

  • Prisløftet gjelder på varer i alle fysiske butikker og nettbutikker, som er registrert i Norge.
  • Du kan påberope deg prisløftet innen 7 dager etter at du har gjennomført ditt kjøp, eller før du legger din bestilling hos oss.
  • Dersom du ikke har kjøpt varen ennå, får du en rabattkode tilsvarende prisforskjellen. Denne innløser du i kassen når du kjøper varen.
  • Noen produkter selges eksklusivt hos Jollyroom, og prisene på disse varene kan derfor ikke sammenlignes med konkurrenter. For disse produktene, gjelder kun prisløftet mot oss selv – se neste punkt.

Prisløfte i forhold til Jollyroom.no

  • Du får også glede av vårt prisløfte på Jollyrooms egen side. Vi tilbakebetaler nemlig prisforskjellen, dersom prisen på produktet du har kjøpt, endrer seg til en lavere pris.
  • Du kan påberobe deg prisløftet opptil 7 dager etter kjøpet ditt.

Krav til prisløfte

Før du søker om prisløfte, ber vi deg om å sjekke at produkt, pris og virksomhet lever opp til samtlige av følgende krav:

  • Prisen, inklusive frakt og avgifter, skal være lavere enn i den andre butikken.
  • Produktet skal være nøyaktig det samme (merke, type, årsmodell og spesifikasjoner) i butikken du sammenligner med.
  • Produktet skal være på lager i butikken du sammenligner med. Butikken skal være i stand til å levere produktet omgående, når Jollyroom kontrollerer informasjonen.
  • Produktet skal være nytt, og må ikke være brukt som utstillingsmodell eller lignende.
  • Prisløftet gjelder ikke ved konkurssalg, nedleggelse eller andre tilfeller, hvor du ikke tilbys garanti eller reklamasjonsrett etter ditt kjøp.
  • Prisløftet gjelder ikke for personlige rabatter, som man eksempelvis får ved å være medlem i en klubb eller gruppe, eller ved å agere på en spesiell måte på Facebook eller andre medier.
  • Prisløftet er kun gyldig ved kjøp av produkter til privat bruk – ikke videresalg. Jollyroom forbeholder seg retten til å begrense prisløftet, til ett eksemplar av hvert produkt, per kunde.

Slik får du prisløfte

Kontakt vår kundeservice via kontaktskjemaet, slik at vi kan behandle din forespørsel om prisløfte. Før du sender meldingen, ber vi deg om å dobbeltsjekke at samtlige krav er oppfylt, og at nedenstående dokumentasjon er vedlagt.

Dokumentasjon fra nettbutikk:

  • Direkte link til produktet fra den butikken du har funnet produktet til en billigere pris.
  • Utregning av den totale prisen, som viser at prisen, inkl. frakt, avgifter, m.m., samlet sett er lavere i butikken.

Dokumentasjon fra fysisk butikk:

  • Kopi av annonse, magasin eller liknende materiale, som viser produktet, prisen og tilbudets gyldighet.
  • Butikkens kontaktinformasjon, slik at vi kan bekrefte dine opplysninger.

Vi tilbakebetaler prisforskjellen til din konto innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent dokumentasjonen for prisløfte.


Fødselsgaranti

Jollyroom gir kunden fødselsgaranti på alle produkter. Garantien gjelder opptil 4 uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at kunden har rett til å returnere produktene, dersom graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Ved bruk av fødselsgarantien, skal produktene være ubrukte, og kunden skal kunne fremvise legeerklæring. Produktene skal returneres i originalforpakning.