<  Tilbake til kundeservice

Spørsmål & Svar

 

Bestilling

Jeg har problemer med å gjøre en bestilling på Jollyroom.no, hva gjør jeg?
Det er viktig at alle dine opplysninger er korrekte og at du har valgt både leveransemåte og betalingsmåte. Ikke glem å akseptere kjøpsvilkårene før du går videre til betalingen.
Kan jeg avbryte/endre eller legge til i en eksisterende bestilling?
Med tanke på våre raske leveransetider, behandles bestillingen din av lageret med en gang du har lagt din bestilling og dermed kan vi ikke avbryte, endre eller legge til produkter.
Hvordan vet jeg at min bestilling har gått igjennom?
Når vi har mottatt din bestilling får du en ordrebekreftelse via e-post. Når vi har pakket og sendt bestillingen din får du ytterligere en e-post som inneholder et kollinummer. Dette nummer kan du bruke på Postnords hjemmeside for å undersøke hvor pakken din befinner seg. Har du ikke har mottatt en ordrebekreftelse fra oss er det oftest på grunn av at mailadressen er feilstavet eller ugyldig. Dersom all informasjon stemmer, vennligst ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.
 
Hva gjør jeg hvis en vare jeg vil bestille ikke er på lager?
Du kan ikke bestille en vare som ikke finnes på lager. Varen finnes på lager når du ser et grønt symbol på produktet, og at det står "på lager". Dersom du ønsker å kjøpe et utsolgt produkt og du vil vite når det kommer inn på lager igjen, kan du velge å overvåke produktet. Det gjør du ved å trykke på knappen "Overvåke produkt". Fyll inn e-postadressen din og du vil få en e-post når vi har varen på lager igjen. Du binder deg ikke til kjøp av produktet ved å bruke overvåkingsfunksjonen.
 
 
Våre kampanjepriser gjelder som oftest så lenge lageret rekker på det spesifike produktet. Unntak er når vi angir annen informasjon på Jollyroom.no eller i en eventuell annonse.

Hva koster frakten?

Fraktkostnaden varierer avhengig av hvilken leveringsmåte du velger og totalbeløpet på bestillingen. En servicepakke levert til nærmeste post i butikk koster 49 NOK. Er totalbeløpet på bestillingen over 1000 NOK, blir frakten gratis. Fraktkostnaden for din bestilling vil du se når du er i kassen før du fullfører ordren. 

Tilkommer det toll på prisene?

Prisene du ser på vår nettside er inkl. toll.
 

 

Betaling

Hvilke betalingsalternativ finnes?
Kortbetaling: Du kan velge å betale med kort (Visa, MasterCard). Ved kortbetaling reserveres summen på din bankkonto når du legger en bestilling. Summen debiteres først når vi pakker og sender dine varer. Å betale med kort på Jollyroom.no er et sikkert alternativ. Jollyroom benytter seg av en tjeneste via PayEx som er sikker og oppfyller kravene for PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Når du betaler med kort sendes du videre til en sikker side der du fyller i dine opplysninger og gjennomfører betalningen. Jollyroom håndterer aldri dine kortopplysninger. Dine personlige opplysninger som du oppgir ved bestilling håndteres kryptert via SSL. Passordet du oppgir lagres kryptert.
 
Faktura: Vi samarbeider med Klarna. Når vi sender din bestilling får du en faktura på din e-postadresse. Fakturaen skal betales innen 14 dager fra fakturadato og det tilkommer ingen fakturaavgift. Om du har noen spørsmål angående din faktura er du velkommen til å ta kontakt med Klarna på 21 01 89 91 eller besøk www.klarna.no.
 
Hvorfor kan jeg ikke handle mot faktura?
Dersom ditt kjøp ikke godkjennes når du velger faktura kan det være ulike grunner til dette: -For å handle mot faktura må du være over 18 år. -Adressen du har angitt er feilaktig, ved betaling mot faktura godkjennes kun folkeregistrert adresse. -Du har overskredet din maksimale kredittgrense. -Du har angitt et feilaktig personnummer (tenk på at personnummeret kontrolleres mot den adressen du er folkeregistrert på, disse to må altså stemme overens for at fakturakjøpet skal gå igjennom). -Dersom du ønsker mer informasjon om hvorfor kjøpet ikke går igjennom kan du kontakte Klarna på 21 01 89 91.
 
Hvor er min kvittering?
Du får en ordrebekreftelse av oss via e-post som fungerer både som kvittering og garantibevis. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice dersom du har mistet eller ikke fått din kvittering, så hjelper vi deg.
 
Hvorfor går ikke min kortbetaling igjennom?
Årsaken kan være at ditt bankkort er sperret for e-handel, enkelte banker har denne funksjonen. Kontakt din bank for å heve sikkerhetssperren. Husk også at du må ha din bank-ID og/eller personlige kode tilgjengelig når du handler hos oss. Du kan kun handle med kort utstedt i Norden.

 

Levering

Leverer Jollyroom også utenfor Norge?
Ved bestilling på Jollyroom.no kan vi kun levere til adresser i Norge. Bor du i Sverige, Finland eller Danmark er du velkommen til å legge din bestilling på Jollyroom.se, Jollyroom.fi eller Jollyroom.dk.
Sender dere til Svalbard?
Nei. Vi har dessverre ikke mulighet til å sende til Svalbard.
Hva betyr de forskjellige leveransemåtene?
Hente på posten- Hente på posten betyr at vi sender dine varer via Postnord til ditt nærmeste postkontor. Når pakken har ankommet postkontoret får du en SMS om at din pakke er klar til å hentes. Om du ikke har oppgitt et mobilnummer får du istedet et brev med referansenummer og anvisninger om hvor pakken kan hentes. Hjem-på-døren- Hjem-på-døren leveres direkte hjem til deg. Vi sender dine varer til Postnord som i sin tur tar kontakt med deg for å avtale en tid for levering. Husk at Postnord kun leverer til deg på kveldstid. Det går dessverre ikke å få leveranse på morgenen eller på dagen til for eksempel din arbeidsplass. Dette tilbudet er dessverre ikke tilgjengelig for alle, gå inn på Postnord sine sider og sjekk postnummeret ditt her; http://www.postnordlogistics.no/minside/AVUT?ChangeLanguageID=no
Hvorfor kan jeg ikke se en sporing på mitt Kollinummer når jeg søker på Postnords hjemmeside?
Mest sannsynlig har ikke Postnord rukket å registrere ditt kollinummer enda. Postnord registrerer først kollinummeret når pakken har ankommet deres postterminal. Vent, og prøv igjen senere. Får du fortsatt ikke resultat, kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg.
Hva skjer om jeg velger å ikke hente ut pakken min på postkontoret?
Om du ikke henter ut pakken din sendes den tilbake til Jollyroom og vi fakturerer deg 349 kroner i administrasjonsavgift. Selv om du angrer ditt kjøp må du hente ut pakken dersom du vil unngå administrasjonavgift. Ta i såfall kontakt med Jollyrooms kundeservice for å få fraktdokumenter for så å sende tilbake pakken til oss. Les mer under Garanti & Angrerett.

 

Garanti & Angrerett

Hvordan returnerer jeg en vare?
Om du angrer ditt kjøp kan du returnere varene og få tilbake pengene. Varene må returneres ubrukte, i sin originalemballasje innen 14 dager fra leveransedato. Hos Jollyroom har du 365 dagers åpent kjøp dersom du ikke har brutt emballasjen. Emballasjen må ikke være skadet eller ødelagt på noen måte. Ta kontakt med vår kundeservice på mail for å få fraktdokumenter og hjelp med hvordan du returnerer en vare til oss. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema. Dersom du ikke bruker Jollyrooms egne fraktdokumenter er det kundens ansvar å ha et kollinummer på pakken og be Postnord om en kvittering ved innlevering. Bruker du Jollyrooms fraktdokumenter er returkostnaden 79 kroner som trekkes fra din tilbakebetaling fra oss. Vi har fri returfrakt på klær og sko. Velger du å ikke bruke Jollyrooms fraktdokumenter står du selv for denne returkostnaden. OBS! Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at din retur kommer til oss. Derfor skal du alltid notere kolli-ID på pakken du sender i retur til oss og be Postnord om kvittering.
Hvordan reklamerer jeg en vare?
Jollyroom selger alle produkter med et års garanti og opptil 5 års reklamasjonsrett. Vi står alltid for returfrakten ved en reklamasjon, dersom du bruker våre fraktdokumenter. Velger du å ikke bruke Jollyrooms fraktdokumenter står du selv for returkostnaden. Ta kontakt med vår kundeservice på mail for å få fraktdokumenter og hjelp med hvordan du returnerer en vare til oss. Klikk her for å komme til vårt kontaktskjema. Om du ikke bruker Jollyrooms egne fraktdokumenter er det kundens ansvar å ha et kollinummer på pakken og be Postnord om en kvittering ved innlevering. OBS! Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at din retur kommer til oss. Derfor skal du alltid notere kolli-ID på pakken du sender i retur til oss og be Postnord om kvittering.
Kan jeg bytte en vare?
Om du vil bytte en vare returnerer du varen, får pengene tilbake og deretter legger du inn en ny bestilling. For informasjon om hvordan du returnerer en vare se under ”Hvordan returnerer jeg en vare?”.
Hva skjer med min faktura når jeg returnerer en vare?
Dersom du bestemmer deg for å returnere hele eller deler av din bestilling skal du selvfølgelig ikke betale for disse varene. Ved å logge inn på Mine Sider på klarna.no kan du flytte fram fakturens betalingsdato med ti dager, slik at vi har god tid til å ta imot returen og registrere den. Der kan du også kontrollere når returen har blitt registrert ved å hente en oppdatert versjon av din faktura. Du kan logge inn ved å enten oppgi e-postadressen du brukte ved ditt kjøp eller ditt KID- / Fakturanummer og personnummer. Om returen ikke er registrert når den nye betalingsdatoen nærmer seg, ber vi deg ta kontakt med Klarnas kundeservice så hjelper de deg videre.
Stemmer det at Jollyroom har prisløfte?
Ja, det stemmer! Jollyroom har prisløfte på alle produkter for å sikre at du som kunde får markedets beste pris. Prisløftet gjelder når det handler om akkurat samme tilbud og vare/varer, men ikke dersom prisforskjellen er mindre enn 50 kroner. Butikken du sammenligner med må være et norskregistrert firma og varen må finnes på lager.  
Prisløftet gjelder ikke ved lagerutsalg, ved konkurs eller nedleggelse ettersom du da står uten garanti og reklamasjonsrett etter ditt kjøp. Du kan påberope deg prisgaranti 7 dager etter ditt kjøp eller innen du legger din bestilling. Jollyroom trenger et bevis som bekrefter prisforskjellen, f.eks en link eller annonseutklipp som scannes inn.
Vennligst ta kontakt med vår kundeservice for å få hjelp med prisløftet.

 

Kontakt oss

Tlf: 33 50 93 50
Man – fre kl. 10.00 – 17.00
Send mail til oss her

 

Produktet er lagt i handlekurven
Produktene er lagt i varekurven